Allting jämnar ut sig...

...eller; det du har flyt med ena dagen, får du i nacken dagen efter!

Hupps, sitter man då här i natten igen och lyssna; ALLT flyter på!

Inga vänteköer här inte. Inga problem alls att logga in sig...MUMSFILLIBABBA!

Ojdå, det där lät gott och sååå vidare gott är ju inte nattakaffet. Tredje koppen har kallnat för längesen men som sig bör ska den bara uppdrickas... eller vad... ja just.

Chokoladen däremot, den smakar!

En sådan där billig(?), tysk; Trauben Nuss. Och kan du nu inte tyska, så får du gissa dig till vad som menas med det...

Kan ju bara tipsa om att choklad är godare till VARMT kaffe!

Jaha, vad har hänt i helgen då?

Inte sådär mkt, skulle jag vilja påstå.

SIBEL - Redzep, den underbara, skööönsjungande sparven från Melodifestivalen... och Idol -05, inte att förglömma (jag vet, -04 oxå!) - var ju med i Bingolotto, vilket jag dock inte watchade ty jag hade lite annat för mig. Men gjorde dvd:n bara sitt jobb så ska det tittas på imorgon.

Nåväl, hon gjorde säkert bra ifrån sig och bara växer och blir STOR i framtiden...

För den delen så var det mkt roligare att sitta och watcha Bingolotto på Lokets tid och då gärna med en smaskig pizza och några glas rött framför sig på soffbordet och senare även himla nära munnen.

På tal om det så hade jag då, på den gamla goda tiden, en liten dikt i omlopp, för allmän beundran.

Den lät väl ungefär såhär;


"Bingolotto

och en flaska vin

Loket,

ikväll är turen min!"


Jadå, begåvad var man tydligen oxå...


Nu åter till ämnet i inledningen;

Jo, glad cyklist som jag är, hade jag (mindre glatt!) lämnat in cykeln för några smärre justeringar.

Dagen jag skulle hämta ut biken, hade jag fyrahundra spänn. Minus sexton riksdaler för buss från jobb, till cykelshopen.

Mannen med de svartoljiga fingrarna och den mörkblå kepsen började summera alla små kostnader och vips var han uppe i trehundraåttiofem kronor. Och vad hade jag med mig? TrehundraåttioFYRA!

Men det var luuugnt... han var snäll och bjöd på kronan, kanske kände han oxå igen mig sedan otaliga punkainlämningar...?

Jaja, det var FLYTET!


Dagen efter strålar jag ikapp med solen, där jag bikar iväg på min fräscha, nysmorda hingst.

Inte så långt bort men i alla fall en bit på vägen, hör jag oljud bakifrån. Snart KÄNNER jag oxå.

Broooooomsss!!!

Inte frivilligt.

Det är cykelskrället själv som segar sig.

Jag - som stack iväg TIDIGT för att hinna med lite extra på jobb - försöker rulla igång fordonet.

Går inte alls. Blir snarare ännu mer svårt.

Spanar efter det fel som uppenbarligen måste finnas ngnstans...

Hittar att broms"stången", som ska vara FÄST längs en längre stång, helt lossnat från sitt fäste.

KUUUL!

Funkar inte att lossa hjulet så det är bara att lyftandes cykelns bakre parti, släpa hem min nya ovän.

Väl hemma har jag inga pengar... vilket är lika med NEJ TACK, till bussen!

Jag hade i alla fall tur med vädret, där under min fyrtiominuters vandring till jobbet. Inte för det är svårt att GÅ men jag skulle ju jobba extra och på morgonen vill jag lixom bara komma IVÄG till jobbet, inte GÅ!


Det är lixom det jag menar, flyt en dag - betalningen och oflyt nästa - cykelskrället.

Några dagar tidigare hade jag tur med buss + bussbyte på väg hem, jättesmidigt!

Nästa dag morgonmissade jag ungefär tre bussar...

Antagligen har allt sin MENING, så jag ska väl inte klaga.

En aspekt på det hela är att ALLT jämnar ut sig.

Analysera och spekulera!!!


Nåväl, nog för nu... kaffet är JÄTTEKALLT och klockan är helt hispig.


Sov gott, go´vänner!


/Jeppe - mannen utan cykel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0