Fredagen den 13:e, del 2

Och genast undrar Du vaddddddå???

Jo, det var den dagen jag påbörjade min lilla EM-tripp (se föregående skrivelse).

Sedan är det ju upp till var och en som läser detta, om ngt kan tolkas som otur...

Jodå, bagaget anlände nästa dag.

BRA, eftersom hela min BLÅGULA utstyrsel fanns däri.

OCH det var ju inte vilken dag som helst.

Det var dagen dax för mitt blod att koka runt lite i oroligheter... ja, mitt 75%-iga blågula blod skulle bråka omkring med det 25%-iga rödgula blodet... inte förstå?
Äsch, sanningen att säga har det aldrig varit några riktiga inbördeskrig i mitt inre.

Brukar hävda att jag har 75% svenskt blod, men 100% svenskt hjärta.

Sverige ÄR mitt!!!

Alltså var det ingen tvekan denna dag heller. Habla ju inte ens español!


Nåja, hade ju inte biljett till den matchen, så det fick bli puben.

Det slutade ju inte så bra för vår del och jag är inte ALLS glad att förlora.

DOCK, ingår det i mitt förstånd att kunna gratulera en besegrare, så förutom svenska sånger (klart man stöttar även vid förlust... man är väl STOLT SVENSK!?!) blev det lite trevande smilningar mot folk klädda i rött.
Mot kvinnliga rödklädda var det lite lättare att dra igång smilmusklerna och det blev väl några puss-på-hand oxå...

Blev ganska dragen den natten vilken jag till viss del skyller på den där spanska häxbrygden i melon.

Brukar ju inte gå och dricka vadsomhelst i begagnade sugrör...men...

Sen drack jag en massa annat strunt oxå och det var kanske BLANDNINGEN som gjorde min saftiga BAKSMÄLLA dagen efter...


Jag vaknade upp i "hemmet" i.a.f....

De (få) ggr drickat slår till sådär SMACK, brukar jag ändå behålla ngn slax sinnesnärvaro och ta mig hem.
Visste inte riktigt var jag var, där i den somriga Innsbrucknatten eftersom jag gått runt ett tag utan karta, men hittade ju en taxi och sen var det bara att driva ut på vischan, till hotellet.

Nästa gång jag åker på långväga fotboll ska jag vara RIK och bo i CENTRUM...

Och NEJ!

Jag rekommenderar inte att vara alltför berusad på bortaplan. Det var ytterst klantigt av mig...

Av sina misstag skola han lära sig.


Just det.

Det fanns som sagt en morgondag oxå.

Och den dagen var TUNG!

Märkte att jag saknade en billig ryggsäck. Med, framförallt, en sverigejacka i.

Bläddrade igenom minnena från natten, vilket gick mkt snabbt.

Minnena var nämligen inte särskilt många.

Hittade senare lite foton i mobilen, vilket hjälpte mina små grå på traven.

På bilderna fanns ju oxå inredning på diverse pubar/pizzerior där jag uppenbarligen varit, så det var ju bara ut och leta tavlor, bord, väggfärger, etc.... NEJ! INTE samma dag.

X antal dagar (och avverkade plejses) senare, hittade jag RÄTT.
OCH de hade ryggsäcken kvar!!!

VIIIIIIEEEEEELEN DANK, FRÄULEIN!!!
Jag blev så GLAD, vilket inte bara berodde på hennes charm och söthet...


Jaha.

Resten av min tid i Österrike var väl både och.

"Hemma" varannan dag, fest varannan dag, ungefär.


Vi loosade avgörande matchen mot den ryska björnen.

Den enda matchen jag hade biljett till, var oxå vår sämsta.
Inget att slöddra om. Ryssarna var FÖR bra.

Synd oxå då jag stod så bra till, nämligen rad 5, så det hade bara varit att "störta" ner och hylla målskytten, OM vi hade gjort mål... vilket ju dessvärre inte skedde, som bekant.

Var t.o.m. på arenan i TID för en gångs skull och hade därmed hängt upp min fina Sverigeflagga därnere.

Det är ju så, för Dig som inte är insatt, att kommer man för sent så finns det ingen plats kvar att hänga flaggan på...


Från min plats lät vi rätt kassa sångmässigt oxå. Ingen vidare kraft och inte mkt synk. Tyckte tyvärr att ryssarna hade bättre tryck.

Jag själv ger aldrig upp. STÖTTAR hela tiden och hade alla varit så lagda, skulle vi sjungit omkull ryssarna.

Är nog så att vi behöver en riktigt bra organisation och några fler RIKTIGT BRA GRUNDsånger som ALLA kan.

Jo, jag VET att Camp Sweden gör vad de kan, de är duktiga!

Nog om fotboll nu.


Annars kan väl sägas att det är så trevligt att träffa och festa med alla människor från andra länder.

Bara positiv stämning.

Träffade bara på EN människa som var otrevlig.
En ryss, vars kvinna hade börjat snacka med mig och försökte byta till sig min fina halsduk mot en liten rysk plast-turist-flagga, som delades ut gratis överallt.
Jag är öppen för byten, men inte i detta fallet. Inte ens fast hon var rätt fin och inte ens om hon varit ännu finare.

Nåväl, det var ju inte därför mannen blev arg på mig... var väl för att hon snackade med mig. Hon frågade om hon var sexig och så, men det var väl muta för att få min halsduk... ...dessutom hörde han nog inte just de orden.

I.a.f. jag fick ett bestämt "AUF WIEDERSEHEN!" i öronen och jag är ju inte den som bråkar i onödan, så bara att mova vidare och snacka med lite trevligt folk istället...


Någon som märker att detta blir en lång historia?...

Fortsättning får följa och då handlar det nog om fästingen och tågresan.

Låter spännande va!???

Läs då, då!

Godnatt för nu och snart spelar OTROLIGE Jörgen semifinal och skickar kinesen upp på läktaren.

Denne ping-pong-man är ju t.o.m. äldre än MIG... detta fast jag fyllde igår och jämnt dessutom... HURRA!
Synd bara på halsflussen, eller vad det är, som invaderat min hals... ONT är ordet i.a.f....

Förresten. Betyder detta (ang. åldern) att JAG kan vara med i OS!???

Vilken gren då? Tror nog på medeldistans, kanske 3000 m. hinder...

Är rätt så uthållig och kämpar in i det sista... men ack så otränad...

Får se... London nästa gång ju... min favoritstad... OJOJOJ!!!...


Ses kanske senare idag...


/Jeppe - mr. 100%


Pssst... och så blev det söndag bara så snabbt... som den uppmärksamme märker så skrev jag ovanstående i lördags morse, tjugotredje augusti, tiiiiiidigt på morgonen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0