LÄÄÄÄÄÄNGESEEEN, JUUUE!!!...

Saknat mig???

Hmmm...vem??? Möjligtvis jag själv då kanske...

Hursomhelst är jag här igen, efter ett helt ofrivilligt (kan vi ju låtsas) uppehåll.


Hur gör man nu för att sammanfatta allt som hänt?

Det rätta är väl att strunta i gammalt och köra från NUet, men eftersom jag är så nostalgisk av mig och alltför petnoga, så blir det en liten, liten resumé ändå.
Ska försöka hålla mig kort eller/och dela upp i olika delar.


Let´s go to Austria.

Jo, det var ju FOTBOLLS EM!

Med helt blandade känslor.

Jämför jag med VM i Deutschelandet för 2 år sedan, så har 2008 ingen chans (6 är ju alltid bäst... ehrmmm!...)...


Jo, det började i hemmet.

Som vanligt (när jag ska resa away) sov jag inget alls på natten. Förberedde och packade.

När det kommer till reseförberedelse är jag nästan lika pedant som Vänner-Monica.

Själva sömnbristen var inget problem. Jag är van.

MEN, denna resa började lite FÖR spännande. T.o.m. för mig... 
Eftersom jag i princip alltid är sen när jag ska iväg, antar jag att det är ngt slag av spänningsbehov... - Ska jag hinna, ska jag hinna??...


Jo, jag bara slängde i det sista i resväskan för att sedan slänga mig på telefonen för taxibeställning.

Detta cirkus 12 (TOLV!) minuter innan tåget till flygplatsen skulle avgå.

Taxin gled på rätt hyfsat och jag sprang  - om det nu kan räknas som springa, när man släpar på en TUNG resväska, en välpackad ryggsäck och dessutom har glömt spänna skärpet i piratshortsen, varför dessa endast är ett par parerande källarplansmagmuskler från att glida ner till knäna -  till tåget och hör och häpna; hann IN i detsamma!!!
Precis innan dörrarna stängdes.

Det jag hade glömt räkna med däremot, var att tåget över sundet rätt ofta är fullpackat... och då snackar jag INTE om sprit.


Jag fick snällt stå där jag hamnat när jag kastat mig in.
Hmmm, nyduschad som jag var...

Nåja, det var i.a.f. FÄRSK svett. Sen har jag även den turen att inte avge odörer fast jag svettas.
Detta gäller - åtminstone till viss gräns - även om det skulle röra sig om lite mer antik ingroddhet. Det får man faktiskt ta och vara NÖJD med. Jag är inte alls glad för att störa andra människor. Inte med lukteilla, i.a.f..

Jaja, det var ändå inte så trevligt att dallrande stå där i blickfånget och trängseln och känna sig blöt och andfådd.

Första målet - tåget - var i.a.f. nått.


Som tur var hade jag checkat in framför datorn innan jag lämnade hemmet.

Nu återstod "bara" problemet att få med bagaget. Jag visste att jag skulle bli minst tio minutas försenad till inlämningen.

När jag kom fram till vågen, sa kvinnan att det skulle ordna sig.

Skönt! Puuuh!!


Något senare; framme i WIEN.

Väntade på bagaget.

Och väntade..

Och väntade...

Och ännu mer....

Besked att det kommer med nexta plan.

Lite oro, eftersom jag redan bokat in mig på ett tåg Wien - Innsbruck.

Skulle kanske hinna om jag greppade väskan snabbt... KUL med SPÄNNING! ELLER HUR!!!

Bandet började glida runt.

VÄNT! VÄNT! VÄNT! VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNT!!!!!!

Ingen väska till Jeppe!

Kommer imorgon sa de, ända fram till gasthofet på vischan utanför Innsbruck.
Några timmar försenad till ingen nytta...


Jaja, kunde nu åka vidare, i.a.f..
Och FÖRBEREDD som man är, fanns det ju lite ombyte i ryggsäcken.

Kunde åka på min Innsbruck-biljett med ett annat tåg.
BRA!

På ett sätt var det bra att jag missade väskan; när jag hoppade av tåget i Unterberg, var det till att gå en nätt promenad på en liten krånglig stig genom skogen.
Upp och ner och hyfsat brant och långt ner till floden bredvid.
Sen en smal bro över floden. Sen stig igen... Lite krångligt att släpa på för mkt där, lixom...


Ja. Som du märker är detta bara del 1.
Dax att nanna snart, så det blir till att skicka iväg detta.
Annars kommer jag aldrig loss, vet jag... Sån är jag, men försöker bättra mig...


Ses igen!

Godnatt!!


/Jeppe - late as usual


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0