FINNS DET NÅGRA SNÄLLA BARN!???

Här sitts det och dricks nattakaffe och lyssnas på Narodni radio.

Jaha... värst vad tiden går fort.

Snart är julen här för fullt.

Inte en enda julklapp är köpt, vilket betyder att allt är precis som vanligt.


Skulle någon nu bry sig och undra hur läget är, så kan jag berätta att det är lite bättre nu...

Halsproblemet visade sig vara halsflussssss.

Gick till läkaren  (min första slöjbeklädda sådan... men det är lugnt, hon TOG i hand och hade hon inte gjort det, hade jag vänt på klacken direkt... och vid närmare sammanfattning hade det ju varit en himla dubbelmoral om hon inte hälsat i min hand, eftersom hon vidrörde min nakna hud på andra ställen, jue... )  till sist.

Och bolje ikad, nego nikad... el. på ren svenska; bättre sent än aldrig!

Att jag inte gick iväg tidigare beror ju på att jag inte hade så ONT utan "bara" obehag.

Och som den gamle halsflussräv jag är, kände jag inte alls igen symptomen, då jag tidigare haft ont DIREKT då halsflussen har entrat mitt inre.

I mina yngre år hämtade jag mig en halsfluss varje halvår i en hyfsat lång period, tills en höst då flussen besökte mig två gånger på raken.

Sedan dess har jag inte varit drabbad... ända tills nu, alltså.


Nåväl, nu är Kåvepeninkuren över och det känns bättre, just nu i.a.f..

Dock missade jag min första tomteroll.

Det var den jag skulle inträtt i på en annan förskola och det var lite synd, eftersom de verkade vilja ha MIG, åtminstone som TOMTE!???...

Dessutom är det ju ingen risk att bli igenkänd av barnen där och man kan slappna av mer och gå in i rollen på ett annat sätt.

Sen är det alltid en utmaning när man inte känner alla fröknar sådär jättenära, en annorlunda press på en.


Jaja, hann precis tillbaka till jobb för att spela Rudolfs husse på HEMMAPLAN.

Men ändå press att vara HELT bra utklädd och ändra rösten till annat än mina vanliga skådespelsvarianter.

Gick dock tydligen hem, eftersom det i princip bara var en grabb från min egen avd. som genomskådade mig, trodde han, i.a.f., eftersom han genast blev osäker när jag stenhårt förnekade hela hans uttalande med en vattentät förklaring - inga "var ute och handlade tidningen" här inte!


Har faktiskt inte shollat fotona än men blir ngt bra så kanske jag försöker sätta in en rödklädd rackare HÄR.
Om jag nu klarar av det tekniska, vill säga...

Kan berätta att tomten var TJOCK.
Filtar runt benen, kuddar fixade en ursexig häckside och även lite GRÖTmage och bredare rygg.
Hemmagjorda axelvaddar höll figuren någotsånär i trim.

Rejäla vantar och kängor värmde tomten och käppen räddade honom från att trilla mer än två ggr.

Mobilen låg i sockan och när tomtemor ringde sjöng barnen "I ett hus..." för henne.
Problemet med när en assistent ringer tomten och sen lägger på direkt, är dock att när tomten låtsaspratar i luren så kan den ringa på RIKTIGT, från ngn som inte har den blekaste om att jag är mitt inne i ett viktigt skådespel.
Och mkt riktigt, tfnskrället ringde TVÅ ggr. när jag i fullt trim höll på att hetsa upp mig över (en fejkad) tomtemors stämma. Nåja, det var ju bara att spela på ändå.
Mina kollegor fick ju sig ett skratt och barnen var nog för spända för att förstå att de hade chans att avslöja min fejk.


För övrigt var det väl precis som vanligt; några småbarn började storgråta när tomten kom indunsandes.
Jag var den ende som fick se barnens stora glittriga ögon, när de kom fram och hämtade sin julklapp.
Jag var hård men rättvis (och öm ändå) mot de tuffare barnen och helylle mot de lite mer avvaktande barnen.

Ett minus måste jag ge mig, eftersom jag missade en specialeffekt; jag glömde börja bläddra bland skäggEN.
Bar nämligen TRE vita sådana.
Lovar att det hade varit ett omtyckt skämt men nu fick det bara skådas att skägget kanske såg lite mer kraftigt ut än vanligt.


Luciafirandet missade jag, eftersom jag låg nerbäddad med tjockehals.

Synd, alltid kul att sitta ner och babbla lite med föräldrarna - speciellt mammorna - över några kaffe och luccetilltugg.


Så, tänkte skriva mer men skickar detta så att åtminsone något kommer in... blir väl aldrig färdig om jag fortsätter skriva nu...


GOD JUL, så länge! =)


/Jeppe - leg. Tomte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0