GOD JUL, igen!...

Ja!
Förutom rubriken är det ju bara att glömma inlägget från imorse.
Kan väl kalla det en gäspning.
Formen nu är några snäpp piggare.
Somnade imorse vid åttasnåret och vaknade förvirrad vid femtiden på e.m.
I.a.f. skönt att sova ut för en gångs skull.

Förr i tiden var det alltid utgång på juldagskvällen.
Till den 25:e i december varje år, hade vi som motto att vi skulle dricka upp det vi fått i julklapp.
Från början var det alltid ngn av bröderna S. som bjöd hem och delade ut busiga julklappar i form av toapapper och dylikt.
Senare tog jag över julklapparna och gav iväg lite triss eller keno.
Nu bor inte alla kvar i staden och det har runnit ut i sanden lite.
Antagligen p.g.a. att vi är äldre oxå.
Nåväl, hade JAG varit i full form hade jag inte bangat för att sticka ut själv en sväng.
Med tomteluvan på, givetvis.
Jag bangar aldrig för att ge mig ut själv.
Ibland blir det nästan roligare så, eftersom det är lättare att få kontakt med andra människor (läs kvinnor) då.
Jag menar inte kontakt för att det ska hända ngt, utan enbart för att det är kul att sjabba lite.
 
Jaja, nu blev det ju hemmakväll och eftersom jag vaknade sent så blev det bara ett matmål idag och det var såklart julamat. Nästan godare idag än igår och jag snapsade upp nästan hela min Skåne (nänä, bara en 35:a).
Men det är lugnt, åt ju mkt sill, lixom...
Sen blev det några Gammeldansk till kalkonen (skinksubstitut) med senap av det starkare slaget, LIKE IT, SKARPT!!!
Snacka om att man låg på soffan och jäste sen, till Jack Sparrow och hans galna värld...
Keira är alltid lika fin att se... f-n tur att man inte träffar henne på riktigt... skulle ta mig katten äta upp tjejen...... så SÖT!!!
En annan suverän figur i P.o.t.C.-filmerna är ju den där "häxan" Tia Dalma.
Så himla UNDERBAR.
Henne skulle jag gärna träffa alla dar i veckan. Och nä, inte bara för att hon är SÖT och lockande... Hon är sådär lurig oxå och en udda personlighet. 
Överhuvudtaget skulle man ju gärna hoppa in dessa filmer lite då och då... kanske framförallt till ngt lömskt världshus, eller vad man nu ska kalla dedär dåtida ställena.
Kanske föddes man i fel tid!?

Jaha, läget undrar Ni!?
Jodå, sitter här i dagens femte timme och nattakaffet är snart uppslurpat och luccebullarna var ett mumsigt tilltugg och kvällens julmiddag verkar ha sjunkit ner på sin plats.
Trots att jag gick upp för bara elva timmar sen känner jag mig aningen trött...kanske julamiddagen som ändå vill vila mig ordentligt och/eller drycken som nu vill ha betalt.
Jaja, har några klunkar kaffe kvar, så jag stannar nog en timme till awake...
Lyssnar igenom Youtube lite nu i hörlurarna.
Just nu "Zmaj" med Indira.
Kan hela texten... fast jag inte riktigt vet vad den betyder... men det hela kvittar ju, då jag ej har voicen... Men, kan kanske bli såndär dummekändis, som sjunger fast han inte kan och folk tycker det är roligt just därför...
Nä, vill nog inte bli kändis på det viset.
Får vara för ngt SERIÖST...
Dock kan jag ju kanske glänsa på ngn Balkanfest med "Zmaj" och lite höftsvängningar. Menar, om det är fullt ös ändå är det ju bara min positiva AURA som märks...

Ja, lysa ska man göra.
Då får man smilningar tillbaka.
Ibland undrar jag faktiskt... när folk på stan är glada och man får många leenden och stora blickar mot sig... har jag en gloria över mig, eller ngt???...
Samma sak när man några gånger legat risigt på det och tror det ska smälla... plötsligt tvärvänder det  (ok. må vara efter min konversation, men ändå)  och den som nyss bara hatat en, tar i hand och så och man skiljs nästan (överdrift!) som vänner... nästan kusligt när det känns som att de sett Jesus i mina ögon eller något... eller min GODHET.
Jag vet att jag är GOD  (INTE Englishka GUD, alltså, bara GOD!)  och har ibland känt mig som den nedsände...
Nänä, bli inte rädd nu!
Jag är fullt medveten om att jag inte kan rädda hela världen.
Sen är jag rätt så HÅRD mot de HÅRDA oxå.
Hård men rättvis!
Får väl göra såhär;
Blir jag någon gång RIK, då katten, då ska Ni få se på Messiastakter!

Får väl bara sitta här och påstå oxå att det är kul att höra positiva saker om sig själv... både direkt och indirekt.
Ibland hör man det på omvägar, lixom; "Den och den sa att du var så bra/snäll (el.ngt.)..."
Det är i.a.f. bra mkt bättre än att få höra negativa saker...
Eller som för ngn månad sedan, då en kvinna i affären sa som svar på ngt; "Ja, det är klart du är ju så godhjärtad!", el. ngt liknande. Kruxet är bara att det var cirkus 13 år sedan hon praktiserade på min arbetsplats och sedan dess har jag bara mött henne några få, korta stunder i affären.
Vad vet hon, lixom!?
Eller så beskrev hon hur jag var DÅ. Eller pratar folk... eller vad vet jag!???...
Positivt i.a.f.! =)
Måste för sanningen säga att hon själv verkar vara himla snäll och trevlig och skämtig och även lite busig!

Nu när jag snackat om att vara GOD och så, MÅSTE jag bara säga att det måste vara ÄRLIGT!!!
Det måste komma automatiskt.
Aldrig för egen vinnings skull, förutom att man mår bra själv av det, lixom!
GER JAG, GER JAG FÖR ATT GE - FÅR JAG, FÅR JAG FÖR ATT !!
...hoppas jag...det sistnämnda, alltså.

Och NU får jag göra såhär, att jag skriver in det här NU, annars blir jag aldrig färdig idag...
Ska jag skriva mer, får det bli i ett nytt inlägg.

Guten Morgen! =)

/Jeppe - leg. GOD  (återigen; SNÄLLESYNONYM!... så att alla Ni superreligiösa som läser detta (stor risk...) inte missuppfattar mig!...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0