ESC - ngt slax mellansnackx

Vilket nr på grogg detta är, vet i katten...

Vad jag vet är att jag somnade sist ngngång, när jag inte skulle men säkert BORDE.


Ska jag säga ngt som jag borde sagt i förrgår el. så, så är det nog att jag bedömde bidragen FÖRE semifinalerna och därmed alltså i de flesta fall utifrån deras uppträdande i respektive lands final.

Vill bara bekräfta detta om ngn undrar vad jag pratar om exempelvis ang. Islands dansöser, el. liknande.


Andra påpekanden som bör göras bättre sent än aldrig, är bl.a. följande:


Ukrainas show i både semi och final var hästlängder ifrån den på hemmaplan... i positiv riktning.


Den tjeckiska sångerskan hade helt säkert fått direktiv om att det INTE handlade om ngn försök-visa-skötet-tävling - i semifinalen - och därmed beklätt sin visa-innanlåren-kjol med en och annan säkerhetsnål, så att vindarna från fläkten inte fick ngt annat utfört än att RETAS lite.
Att jag sen möjligen reser till Prag och sänker några goda tjeckiska öl och "have some fun" är en helt annan sak...


Georgien trissade jag mer och mer upp till en uppenbar skräll. Menar, den som vinner måste vara speciell på ngt sätt och denna hade ju ALLT, tyckte jag.

För det första är sångerskan blind.
För det andra sjunger hon om FRED, på ett trovärdigt sätt.
För det tredje är det en rätt bra låt, på många sätt.
För det fjärde har hon ett smidigt klädbyte och för det femte visar hon med halsbanden att hon är en kvinna av tre av de största religionerna.
Och just det, för det sjätte är hon annorlunda gentemot många av konkurenterna som slängs i samma fack.

Men inte hjälpte dessa fakta och fondförvaltaren här blev inte de tusen kronor rikare som han räknat med... snyyyyyyft...

Förresten, det fanns ett för det sjunde, oxå; grannar!
Finns väl lite grannar därborta i öst som hjälper till...?


Kan inte låta bli att tycka synd om Malta och Cypern som hade hyfsade låtar - men inga grannar... mig veterligen har de väl bara Mittelhavski som neighbours och så länge jag gått i skolan har jag aldrig någonsin lärt mig att fiskar vet hur man använder en telefon...


Måste bara säga att jag dissar det danske landet helt och hållet.

Jag hade skämts om Sverige skickat iväg en sådan låt!
Skämts om vi svenskar på ALLVAR gillar "all night long..." och "celebrate blaha, blaha..." Är lixom bara så sjuttiotal på ngt sätt, eller L. Richies "Dancing on the ceiling"!... inte alls JAG, i.a.f....

Kunde lika väl gjort en cover på Madonnas "Holliday"!
Inget fel på den, Madonna är MIN, men det finns lixom olika tidseror.

Får väl anta och respektera att det var Robbie Williams similaritin som lockade...

Sen ska jag väl inte säga för mkt när vi kunde skicka iväg "Las Vegas" för några år sedan, då vi måste ha råkat sända ut haschi-maschi-kakor i våra fredagskycklingpartier.


Jaja, jag vet att det är över nu men jag måste bara få med min bedömning av de sista fem, de redan finalklara, bidragen... såsom jag skulle skrivit det FÖRE finalen, om jag hunnit...


ENGLAND - mitt andraland när det kommer till FOTBOLL. HÄR absolut NEJ!


TYSKLAND - Sugababes igen... NEJ!!


FRANKRIKE - säkert bra och pro. och populär i hela Europa men, min stil? NEJ!!!


SPANIEN - finns blod där... mitt alltså... känner dock inget mer än att gärna få umgås med damerna i hans parti... Låten är helt bäng men jag kan inte låta bli att dras med lite...

Kanske årets "förra årets Ukraina"...


SERBIEN - har nu haft denna låten tre ggr. på de 4-5 senaste åren... men inte blir den sämre för det. SUVERÄNT VACKER! Betyg 4 +.


Nu vill jag bara säga att lördagen haft mkt högre fart än mig.
Jag skulle skrivit i förmiddax men hann inte för att jag skulle iväg och tfn ringde och bla, bla, bla...

Så är det tyvärr med mig; alltid sent ute... SORRY!!!

Försöker lära mig...

Nog så länge och groggen finns ännu, denna morgontimma till trots, så hav hopp... kommer kanske mer...


/Jeppe - PEACE WILL COME


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0