DAGENS BIKT

Min Gode Gud

kan Du någonsin förlåta mig?

Oh, Gode Gud,

jag beder, är Du barmhärtig

så låt mig få Din förlåtelse

ty jag hafver syndat.


Det var inte alls min mening.

Det gick så snabbt.

Oh, Gud,

det var så SKÖNT.


Jag mötte den vackraste kvinna,

Gud

och min kropp tänkte bara
på en sak

och det gick så fort.


Kan Du förlåta mig, Gud?

Den vackraste kvinna,

men de känslor jag kände

var inte alls vackra.


Mitt hjärta kände alls ingen kärlek.

Glädje var det enda jag kände,

ren och skär SKADEGLÄDJE.

Jag hyste riktig skadeglädje

gentemot henne,

då jag såg hur hon arbetade.

När hon drog det tunga lasset,

medan jag bara gled.


Kan Du förlåta mig Gud,

ty jag hafver syndat?

Jag hyste skadeglädje

gentemot den kvinnan.

Mot henne och mot alla
de andra cyklisterna
jag mötte
på väg till jobb imorse,

när det gick så fort för mig

där i medvinden

och jag hyste riktig skadeglädje

mot den kvinnan

och alla de andra

som hade motvind,

ty jag var försenad

och det var så skönt

då jag kände hur vinden

smekte min rygg,

istället för att

slå min käft.


Min Gud,

är man försenad till jobb

då är det så skönt

att bara glida fram

och slippa arbeta.

Får man känna
lite skadeglädje då,

min Gode Gud?


/Jeppe - synd ibland... flyt ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0