DAGENS NYHET

Hej!


Ovanligt TIDIG natt, måste bara påtalas!

Egentligen skriver jag inte, utan ser den spännande finalen i junior-VM mellan Kanada och Sverige.
Andra perioden nu och fortfarande underläge 0-1.

Men det är lugnt... Sverige kommer att trötta ut kanadickerna och vinna lätt.

Det är väl på tiden, eftersom småkronorna inte blivit världsmästare sedan tvillingarna Sundström härjade år 1981.

Usch! 0-2 nu... inte enligt prognosen, men jag glömde kristallkulan på jobb idag...hmmm.

Jaja, ska snart hämta en god kopp kaffe så det blir lite liv i denna kropp.
Får väl bli några pepparkakor oxå, så jag fortsätter vara snäll...


Jobb idag, ja.

LUGNT.
Bara ett barn och jag hann tvätta X antal tvättar, vilket innebär att småbarnen blir nöjda på onsdag när de får sova i gofräscha sängkläder. Hann även sätta upp gardiner inklusive stång.
Nåväl, med lite hjälp eftersom stången var lång och halvtrasig och gardinkappan småbökig i fållan eller gången eller vad det nu heter.

Bra med gardiner i matrummet. Det kommer att dämpa ljudnivån några aningar, då barnen är som mest trimmade.

Somnade även framför datorn, men detta var på övertid och alltså inga problem mer än att jag kom hem lite senare än väntat... men vaddå, ledigt imorgon ju. =)


Här kommer ett nytt påhitt;



DAGENS NYHET:


I Mexico City har de (byggt, höll jag på att säga) bakat ett TIO TON tungt bakverk, inför trettondagsafton, eller möjligtvis trettondagen då, eftersom det väl bara är vi i Sverige som firar på AFTNAR!???... med en del frågetecken efter, alltså...

Hursomhelst, snacka om TILLTUGG till Tequilan!

Där ligger mina pepparkakor i lä.




Rapport från matchen;

Fortfarande 0-2. Och förutom det röda lönnlövet har Sverige emot sig 20000 hemmafans + tre hemmadomare.
Inte lätt, inte.

Nu ska jag sända detta rekordtidiga inlägg och kanske t.o.m. skriva ett till denna natt.

KORT har jag skrivit oxå och då talar jag inte om VY.

Hörs, när Sverige har chockat Nordamerika med FEM raka!

...men nu står det helt annorlunda, tyvärr!


/Jeppe - barafyrasnart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0