GOTT NYTT 2009! =)

...el. vad annars som headline!?

Måste ju vara positiv... allt annat är emot mina principer.

Vad vi vet har vi bara ett liv  (och nu vill jag inte höra en massa religiöst pladder, tack!!!)  så DET måste vi försöka vårda ömt.
Eller som Uggla skulle sagt;

"Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt".

Klarspråk, tack!
Ja, summan av kardemumman är väl att detta var min tråkigaste nyårsafton.
Även om jag var förberedd så känns det ändå tufft.
Varför är jag inte på en trevlig fest och har TREVLIGT?
Varför äter jag inte en god middag på ngt uteplace eller hemma hos någon mellan åtta ggr. två ögon  (känn på den Du!?)??

Jaja, jag var iväg i.a.f., i skjorta och finslips och godkänt nöjd med mitt yttre, såväl visuellt som sniffuellt  (huruvida det var SEXuellt, får de få damer som såg mig, avgöra!...).
Kom till stället vid halvtolv och lämnade detsamma cirkus två timmar senare.
Sitter alltså nu hemma och försöker ta igen maten och drycken och kaffet och kakan och kanske t.o.m. ev. chips, jag "missade" där.
Meningen är att jag ska sätta mig och se en bra nyårsfilm och kröka och käka lite, etc. och ev. sitta här och författa lite tjafs. Sova ska jag inte än, i.a.f.
Måste dock vara hyfsat på det imorgon, eftersom jag ska följa mamma till tåget.

Rätt lustigt nu, en annan sak alltså, det är väl ungefär fjärde folket som bor här bredvid nu, under en tvåårsperiod.
Alla dessa har ryckt i ytterdörren precis före (av mig förmodad) läggdax.
Lyhört är det här minsann.
NU ryckte de igen, de som nyligen är inflyttade. Kul, hon HAR ju känt, lixom.
Undrar om lägenheten är förhäxad på ngt vis?...

Nåväl, det ska väl erkännas att även jag ibland har känt en extra gång på dörren och kollat spisen för säkerhets skull, etc.
Och en del mina anhöriga oxå... inga mer detaljer...
Men det är kanske därför det är lite småroligt, det finns de som är VÄRRE än en själv...
Tilläggas bör väl oxå att vi bor i en väl skött förening med inga större besvärligheter i trapphus och så.
Men de stackarna är ju nyinflyttade, så det kan de ju inte veta att Luffarbengt, Uteliggarsten och Alibengali inte terrar vår trapp.

Slutköret i detta inlägg måste bli att:
Jo, jag vet att det finns mängder av människor som har det VÄRRE än mig  (som är hungriga el. jagade av granater el. våldtagna, el. annat RÄLIGT...).
Fullt medveten, men var människa har lixom SINA "problem" i SIN proportion.
Dessutom; är JAG inte i bra form, hur ska jag då kunna vara till stöd för andra sen?

Nog för nu så länge.
Nu ska jag ta en grogg på julpyntade  (skickar kanske ett foto...)  balkongen och sen en kaffe framför Bond el. ngt annat lättsmält en nyårsnatt som denna.

Tills senare;
Take care, out there!

/Jeppe - alltså varför ska man fira gott nytt, när man vet att 2009 bara vill en ont!?!?!?...

...sry! Ville inte vara neg.!
......och, b.t.w.; ursäkta ev. dålig svenska inatt... får skylla på kröken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0