Tvätt och varm mjölk

Jo, det var längesen men nu intages åter varm mjölk.
Har hört att det är lättare att somna om man druckit mjölk (varm?) strax före bedtime.
Och kunna somna BEHÖVS, eftersom jag gick upp 18.00 idag (läs igår). Var egentligen på väg upp vid två, men låg och vred mig lite och sen var det vips in i sömnen och drömmen.

Drömde om återträff för oss som gick grundskolan (eller de som var med i 9:an, i.a.f.) ihop. Och det var ju en rätt intressant dröm eftersom jag missade vår riktiga träff för sissådär 5 år sedan, hur j-a dum jag nu kunde vara och göra det!?...
Nåväl, drömmen kan ju knappt varit sann... jag vet ju för katten inte hur folk ser ut ens. Träffar lixom ingen av dem nuförtiden. Men hade nog varit kul som sagt.
Men antar att det är upp till MIG i.s.f., eftersom jag bangade senast.
Skulle vara roligt att se hur många som bor kvar där ute på landet. Vem vet, kanske får man se ngn av dem i nästa säsong av "Bonde söker fru"?... eller HAR ngn kanske varit med... jag tittar ju inte på programmet, så vad vet jag?...
Skulle NÅGON av er läsa mig, kan ni ju hojta till... (stor chans Jeppe...)

Nej nu ska det jobbas lite innan (den förhoppningsvisa) sömnen inträder.
Jobbet består av att vända tvätt som hänger på tork. Eftersom allt inte hann torka i källaren är lägenheten förvandlad till en tvätt-djungel. Fönstren är uppsmällda för korsdrag så att det inte ska bli för fuktigt. Fuktighet är till för ngt annat, inte för en lägenhet...
Ja, nu är det jobb om mindre än sex h´s, så hög tid, Jeppe!

Sov gott!

/Jesper - Klass 9 E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0