IPREN - EN DRÖM OM KVINNOBEN

Hejhej! =)

Nattakaffet är på G och tilltugg i form av en tigermuffins ska, kanske inte doppas men i.a.f. inhysas och betuggas mellan mina vita vassa, inom kort.
Tyvärr inte en himmabagad muffie, just an ordinary buyecoogie...jaja...

Bosnisk (Kalman (nej inte Kalmar - KalmaN)) radio lyssnas det på, vilket får mig att längta efter lite saftig meza, snapsig loza och goood öl, under en ljum och skön bosnisk kvällshimmel.
Jodå, blir PIGG av musiken OCH den trevliga kvinnan bakom mellansnacksmikrofonen.
Hon är säkert seriöst vacker även VISUELLT, gissar jag med min fingertoppskänsla... i öronen?...hmmm, STRANGE!...

Jo, fredag var det igår (om Du nu inte räknar att det är natt mot söndag som rätt nyligen infunnit sig...) och Idol befann sig i tv-soffan.
Vill inte skryta, men gissade från början (av fredags-finalerna, i.a.f.) att TOPP 3 skulle likna följande;

1. REZA
2. TOVE
3. ERIK

Vill dock påstå (även om min geografiska hemvist vill säga ngt annat) att jag gärna ser Tove som vinnare! :)
Med den enkla motiveringen att hon är så EGEN och SPECIELL och bara så BRA, jämfört med de andra.
Hon får snart Blondie, Kim Wilde och Maja Ivarsson att blekna i och sedan krypa hästlängder efter, sina egna skuggor.
Okej, lite väl hårt kanske... jag gillar verkligen dig, Maja... och har ett COOLT (egentaget) foto på dig! =)
Det är inte så roligt att säga, eftersom alla andra tycker nästan likadant, men Tove föddes säkerligen med "INNEHÅLLER STJÄRNMATERIA" väl intatuerat någonstans under huden.
Och nu har denne man ändrat gissningen och faller in i folkets mönster och säger därmed TOVE som slutsegrare.
Erkänner gärna att jag hade lite fel från början, när det nu blir (!?) som jag VERKLIGEN ville.

Att jag tippade Reza som vinnare beror inte på min sydlandska dialekt, utan på att jag ansåg henne som mer proffsig/färdig på ngt sätt.
Men det kommer alltså att besegras av DEN UNGA HUNGERN.
Tove verkar sådär lugnt diffus som person oxå, vilket man känner igen och det är CHARMIGT, då det är på "rätt" sätt.
Tror dock inte att Reza åker ut än, som kanske gissas efter i fredax.
Nä, jag tror hon bättrar sig igen och dessutom får röster av f.d.-Eddie-ringare.

Angående Erik är det bara att gratulera! Han kan välja och vraka i framtiden... vad han än väljer blir det BRA!
Här blir han dock "bara" trea, eftersom han är för enkel(spårig) jämfört med Tove och Reza, som båda är mer... ja, FLERspåriga. Mer VARIATION på ngt sätt.
Men hans röst... platsar ju i vilket rockband som helst!
Hursomhelst, min TOPP-3 tror jag på, sedan får Du själv avgöra ordningen, ok!?...

OCH nu får det vara slutanalyserat... jag får väl på örat sen, när det (återigen) visat sig att jag var ute på isglashala vägar och dessutom hade en feltecknad karta framför ögonen... men det får jag ta.
Älskar att spela cool och självsäker... och erkänner mig gärna (!???nåäääja...äää...) besegrad om så skulle bli fallet.
Är en ivrig vinnare men även en GOD looser... åtminstone gentemot ANDRA... inombords hålles en MYCKET HÅRD och SVARSKRÄVANDE presskonferens!

För övrigt svävade äntligen FINA drömmar i sinnena i natten... antagligen för att jag sov lit... MKT längre än vanligt.
Drömmen om Sibel var av lite mer vänskaplig karaktär (SKA nog skriva en text till henne ändå...?) medan den andra drömmen/dröm-delen var något mer ivrig... Nog om det...

Någon som undrar om låret?
Mitt, alltså.
Det onda... gör fortfarande ont.
Undrar om man kan ha FEBER i låret/ljumsken? Kan man det??
Tror jag behöver somna med ipren-smak i gommen, inatt igen.
Var kanske därför jag hade så najsiga drömmar i nattas...
IPREN - om Du vill drömma om KVINNOBEN!

YES, NU SKA DET SOVAS!!!!!!

/Jeppe - inte alls ivrig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0