T. ex. Idol-i-fredax...

Ja, Idol i fredax.
Verkligen TOPP 5, var det.
När Eddie försvann blev det riktig kvalitet.
Nu var det lixom inte den sämsta som försvann utan den som var minst BRA.
Alla fem är helt jätteduktiga.
Jag hade dock gärna sett Reza kvar - på Mariettes plats.
När det var Reza eller Erik som skulle ryka, kunde jag dock inte ringa och rösta... för Rezas skull kunde jag gjort det men kunde bara INTE rösta emot Erik.
Han är för bra för det. Sorry Reza!
Röstade alltså inte alls - förutom på Tove i "första rundan", då.

Jaja, nu var det nog fjärde helgen i rad som jag satt och småsnyftade framför tv:n...
Vet inte vad det är med mig... skyller nog på sömnbristen.
Inte ngt fel med tårar, men jag tåras inte alltför ofta och det brukar ske vid speciella tillfällen.
Så idolerna och körslagarna får väl ta åt sig ÄRA. Framförallt då det handlar om de manliga deltagarna, ty det brukar vara kvinnokönet jag snyftar till, när det väl händer...
Eriks sång satt som en smäck en gång... tror det var "THE SHOW MUST GO ON" och Calle har blivit så säker... nog den som växt mest.
Annars var det tårar till Reza nu sist, både "mellansnacket" och sången.
Sen är Tove bäst hela tiden men den RIKTIGA smäcken har kanske inte suttit än... kommer nog i finalen...eller kanske nu på fredag, i Sveriges finaste arena, synd att jag inte har biljett bara.
ELLER så har jag förträngt när den bara SATT där, för när jag kollar in vissa av hennes uppträdanden i efterhand, så är de UNDERBARA! Ibland låter man inte känslorna komma ut direkt, på ngt sätt...

Nåja, nu är det tiiidig söndag och kaffet smakar väl som om det gör nytta.
Bra ju, eftersom jag föll asleep ngnstans i början av Transformers, på fyran.
Rysste dock till när det var time för nyheter och började sedan bälja (nåja!...) i mig kaffe och kunde därmed se fortsättningen på filmen.
Bättre än väntat, faktiskt även om det givetvis finns bättre.
Annars tänker jag på förskolebarnen i Barsebäck (jodå, jobbat där oxå) anno ´88 - ´89 när det snackas transformersrobotar. De lekte hårt med sådana och robotarna kom väl precis efter Donatello och grabbarna i Teenage Mutant Ninja Turtles, om jag inte missminner mig... eller var det tvärtom???...
Jaja, det kvittrar, som fågeln sade.

Innan jag avslutar för nu, vill jag bara ställa en enkel fråga;
Varför kommer man alltid på låttext-rader när man är upptagen med annat, typ borsta tänderna, vara på väg att somna, etc.?
Då är det liasom lite svårt att skriva ner orden och därmed oxå komma IHÅG dem...
Tror dock jag har de senaste raderna kvar i minnet nu, så kanske dax att skriva ner dem innan de är HELT way off.
Ni lär väl få veta om de skulle bli en LÅT av det hela, ngngång.

Någon som undrar om STUBBEN!?
Är alldeles försvunnen i ngns mage nu, säger jag bara, men GOTT var det.

Seses!

/Jeppe - KAN ju skriva ofta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0