ANNA - YOU JUST CAN´T DENY HER!

GRATTIS, GRATTIS ANNA!!! =) =) =)

Och grattis Timoteij oxå såklart... fast JAG hade fel!
Jag erkänner och ja, jag ska gå och bikta mig, ty jag hafver syndat, jag var STÖDDIG och hade FEL!
Ber ödmjukast om FÖRLÅTELSE...
Så, var det avklarat.

Älskar dock fortfarande Timoteij och de gjorde vad de kunde, men men, folket sa sitt.
Ja, tur att folkets vilja gick igenom... tycker man borde slopa juryn helt, menar, man dum-förklarar ju invånarna i landet lite, typ; ni kan inget om musik, så vi måste hjälpa er hitta rätt... förståsigpåarna har ju redan valt, eftersom det är de som väljer fram de bidrag som ska vara med.

Jo, jag hade ju lite rätt eftersom Anna var min andrafavvo.
Och ärligt talat trodde jag kanske på henne lika mkt som på Timoteij, bara det att de tilltalar MIG lite mer plus att deras låt är lite GLADARE.
Perfekta nummer båda, tycker jag.
Men sen har Anna mer känslor i sitt nummer och härmed ska jag berätta VARFÖR hon vann, blir bara lite kortfattat, punktvis;

- Den perfekta blicken och de perfekta blinken

- De känslomässiga, nätta huvud-skakningarna

- Den nätta gung-dansen som ökar precis lagom och aldrig blir för-mycket

- Det tacksamma ansikts-leendet

- Den kvinnliga mikrofon-touchen

- Spelet med händer och armar och framförallt fe-vingslagen och oxå en av melodifestivalhistoriens VACKRASTE BILDER och EN BLIVANDE KLASSIKER när hon bara svävar iväg i sin UNDERBARA I´M-FLYING-DANS (nej inte jag-KAN-flyga-Lasse-Åberg! Hon bara ÄR Kate Winslet - och mer än så kanske - av förståeliga skäl, hoppas jag man förstår!...)

- Den perfekta känslo-ökningen någonstans efter halva numret, där hon visar hur MYCKET hon bara VILL

- TACKSAMHETEN, då inte bara efter, utan I HELA LÅTEN, VILKEN KÄNSLA, VILKEN ÄRLIGHET - HENNES TACKSAMMA NJUTANDE!

- Sist men inte minst, Annas UNDERBARA RÖST och hon ger ord som "my" och "friend" och "one" och "see" och "stand" och "time" och "gonna", etc. HELT NYA DIMENSIONER. FANTASTISKT!!!

Måste få upprepa lite jag skrivit tidigare, om den spröd-söt-vackra-älv-fe-prinsessan ANNA, här i bloggen;


Vill bara säga redan nu att Anna ÄR sin låt.
Det är hon som GÖR den.
Kanske trist att säga, men jag tror det hade varit en rätt trist låt om någon annan hade stått på scen.
Anna lyfter upp låten så man tror det är en jättehit... hmmm, ja typ, i.a.f....
Men men, låten ÄR bra med henne... det är ju ett helhetsintryck.

ANNA... - vilket nummer!
Hon går inte att förneka!!!
Hon kommer att tampas med Timoteij om segern i Globen.
Hon är det enda hotet och ett mkt starkt sådant, ju mer man kollar hennes uppträdande.

Jaja, kanske utmanar Anna med sin innerligt-ärliga-sköra-sprödhetslycka...
Hoppas hon inte ändrar något till finalen, ty allt var så perfekt och inlevelsefullt och ungt och nytt och bara så FIIIIIINT!
Tack ANNA! =)


Och jag hoppas verkligen nu, att hon inte ändrar något till Oslo. Behåll allt, inklusive skorna! Det ÄR DU, ANNA! =)

Måste bara få säga oxå att jag är stolt över att ha fått se Anna i Malmös deltävling.
Det var en UPPLEVELSE och när hon sjöng låten som segrarinna där, försökte jag få alla runt mig, som inte hade så bra tryck, att komma igång, bara vrålade; - "Upp med er (gestikulerande med mina händer och armar), kom igen, vi måste stötta henne, vinka med armarna, stötta nu, hon har ju vunnit!".
Menar bara, kan man inte ge gärnet lite och stötta en ung, duktig tjej!???... Okej, en del var ju med, men många... jaja...

Ja, det var väl allt för nu, dax att gå och titta till kudden lite, hmmm...känns som att ngn vänt på mitt dygn...
Jo, just det, bara en sista, en gåta;
VAR TOG GITARREN VÄGEN???
Annas, alltså... var det trolleri?
Hmmm... himla skickligt, faktiskt!...
G´night!

/Jeppe - var inte jag... gitarren alltså

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0