OVO JE EUROVISION SONG CONTEST UNDER THE LUPP

:S...
Precis som den uppmärksamme påpekar så är jag HELT värdelös  (såg du där; för att inte trycka ner mig själv helt i dyngan - mitt ego - använde jag versaler på HELT och inte på värdelös...)  på att skriva I TID!...
Måste gå i ngn slax TID-skola och lära mig lite om hur det fungerar...

Jaja, nu har mannen iaf letat fram förstoringsglaset från röran och operation analys E.S.C. är härmed i full gång. Kanske, kanske med betoning på full...såsmåningom... (bara-tre-cider-och-en-öl-och-två-glas-rött-än-så-länge... varav de röda kanske får mig att bli för djup i natten, så säg till om jag kör too muchos deep stuff...).
Okej, kör igång!

Stort GRATTIS till vårt TYSKA grannland bortom havet i syd! =)
En SÖT och grann blandning av (min favvo) Nour (El-Refai) och Laleh. Kan det bli bättre!?
WUNDERBAAR hemmasnickrad engelska och helt egen stil (sånt GILLAS) för övrigt = en stor ELOGE! :)
HÄR:



Och... det var ju lixom PÅ TIDEN!...
Läääääängesen det begav sig sist...;


Ja, vem minns inte NICOLE!? :)

Och faktiskt var det bättre förr, iaf på ETT sätt om jag inte minns fel(?);
REGEL att sjunga på sitt eget språk.
Tycker det lixom hör till, att man visar upp sitt land, s.a.s....
Det blir mer personligt oxå.
Dessutom gör många svenska bidrag sig bättre på svenska, se för exempel "DET GÖR ONT" - Lena Ph.
Skulle keepat svenskan...
Minns jag inte fel igen, så fick man sjunga på andra språk när man väl hade VUNNIT... Minns att man som liten grabb tyckte det var så coolt att de började sjunga på engelska där mitt i låten, när de sjöng sitt segerbidrag... visst, tiden går...

Värdig vinnare?
SJÄLVKLART!
Anser nog att det var himla bra kvalité detta året.
Hade MÅNGA segerkandidater, vilket egentligen inte är så roligt...
Mer KUL att HEJA ordentligt på någon/några.

Nu när vi nyss var inne på regler måste jag påstå en sak till, även det med lite osäkerhetsfrågetecken...
Tror att Tyskland (och Norge förra) kunde vinna tack vare att det infördes jury-grupper förra året(?).
Det är väl så nu att en del av varje lands röster utgörs av en jury... tror jag.
Därmed försvinner den där riktiga kompis-röstningen... visst finns grann-vänskapen kvar fortfarande, men i och med att jurygrupperna antagligen går efter MUSIK-öra-typ, så blir det lite annorlunda röstfördelning.
Missminner jag mig inte så var det så att när fler länder från ÖST kom med i E.S.C. så blev VÄSTs chanser att vinna i princip mikroskopiska...
Det blev SYD-ÖST hela tiden ett tag - med EXTREMT undantag av FINLANDs ROCK-KLASSIKER - tills förra året då...
Sen är jag ju egentligen mot juryisar - iaf i svenska finalen - eftersom jag anser att FOLKET ska säga sitt och inte några professor-förståsigpåare.
Men, som sagt passar det bättre i E.S.C.
Alltså; har Sverige bara en KANONLÅT, så kan det nog bli bra i framtiden...

Och;
Det där med "LÄGG NER SKITEN!"... HALLÅ! Det är väl rätt så FRIVILLIGT att WATCHA!!! ELLER!?
Visst retar även jag mig ibland, men jag ÄLSKAR konceptet och jag kan ta en förlust även om det känns hårt för tillfället och även om jag trott på seger...
Så, nästa år behövs det inte TITTAS om det inte passar... byt kanal, eller hitta på något annat vettigt istället för att göra något man tycker är SK-T!
JAG tänker alltid TITTA och jag tycker det är FEST!

Nog för ett tag nu... men jag återkommer med förstoringsglaset...
Förresten är det slutkrökat nu, eftersom det är morgonkvist istället för natt...
GOD MORGON!
Nu går jag och lägger mig ett tag...

/Jeppe - morgonpigg... NEJ för tusan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0