BUSREGN

Ja, riktigt busigt väder över Malmö stad just NU.
Här på uppe i hörnet verkligen stormdundrar vindarna på balkongen (låter som att balkongen ska lyfta och dra sin kos... tänk "Trollkarlen från Oz", typ! HUAH!!!) och regnet piskar fönsterna duktigt.
Himla tur jag inte cyklade från Lund NU...
Hade nog varit riktigt rädd.
 
När jag cyklade var det "bara" lite, läs mycket, motvind samt lite duggisar.
Fick köra i ettan nästan hela vägen och det tog cirkus en halvtimme mer än det brukar.
Ordentligt trött och småblöt och frusen(←under-rede och mage - akta, akta, sjuk kan bli!!) när jag kom hem och käkade frukost(!!!?) vid 22-snåret. Blev pyttipanna, så fullt godkänd breckefast.
Okej, jag ljög faktiskt, så tungan blev totalt helsvart... jag åt faktiskt frukost - i form av två dammsugare(!) - medan jag cyklade mot Malmöhemmet. Kallas färdkost.
Jo, så klart trött oxå av att jag sovit för lite - hmmm, OVANLIGT - plus att jag cyklade även till Lund, även om medvinden var med mig då...
 
Duktigt, trodde faktiskt jag bara cyklade till Lund när det är somriga årstider...
Tänkte faktiskt ta tåget hem, med cykelbiljett då, men det kostade c:a 53 kronos och det vara bara 50 kvar på jojo-kortet. JOJO!
HALLÅ, 3 kr!
Okej om det varit 20 eller 30, eller något, men TRE ynka riksdaler.
Snacka om att känna sig värdelös... 
Det är Jeppe i ett nötskal, mina vänner! Han misslyckas ALLTID. Så är det.
Alles für nü!

/Jeppe - inte så glad för nötter dock... ännu mindre skalet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0