GRATTIS LUCIA!

UTE ÄR MÖRKT OCH KALLT
MEN INNE I HUSEN...

Om några h´s är barnen på jobb Lucior och strutgossar och tomtar och tärnor och pepparkakskids...
...och därmed är det kanske hög tid att gå och knyta sig, så man orkar med ståhejet...
Är i nuvarande form inte alls sugen på att vara fika-trevlig med föräldrarna... men får väl andas djupt och dra ner min lurviga luva över ögonen och klistra på bocka-smilet och stå ut i en timme eller så.
När jag är vanliga Jeppe, är jag faktiskt mycket trevlig gentemot föräldrarna och omtyckt av dem och tycker dessutom det är en höjdare med Lucia-showen och -fikan.

Får se hur våra 2-åringar grejar det - har ju inte övat överdrivet mkt och många har ju svårt med språket fortfarande. Men de äldre barnen stöttar säkert... 
Jaja, sjunger de inte, ligger åtminstone pepparkaksgubbsen/-gummsen risigt på det... då greppar jag en kak-arm, gapar gigantiskt och drar min Luciavers för dem;
"MhrmMMM... Jeppe smaka kaka, Tomten smaka kaka!!".
Nänä, ÄR lugnt... de känner min humor.
Nu måste jag leta fram luvan så jag är tomte-redo när det doftar kaffe och luccebullar...
OCH PEPPARKAKOR - RIKTIGA!...

GOD LUCIA!

/Jeppe - ...alias tomten...alias pepparkaksmonstret...


Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Haha äh inte är man elak för att man säger vad man tycker! ;D Om jag hade fått som jag velat och orkat göra något åt det så hade hon inte haft de där vantarna på sig heller men marschallen var på tog för varm för att hållas barhänt ^^

2011-12-14 @ 18:34:30
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0