Pojken som lekte med isen

Men, herregud Jeppe... uppe såhär tidigt!???
Nejdå, har bara inte gått och lagt mig.
Sådär, där satt den.

Trött?
Ja, men får ju sova om c:a en kvart, om jag kan slita mig härifrån och när tänderna är tandtrådade och borstade.
Käkade precis x antal honungsmackor... hade inte ätit på ett dygn innan det...
Va f-n, sover inte, äter inte... vad?

Jo, har varit i gamla lägenheten och - jätteskojsigt nu; - frostat av frysen.
Tog rätt lång tid innan den envisa solida glaciären gav med sig och påbörjade sin förvandling från fast materia till flytande dito, här kallat slaskeplask.
Detta innebär antagligen att det var ganska dax... frosta av frysar är ju inte ett av mina största intressen, kan avslöjas.

Borde ju fixat detta för längesedan, med tanke på att det var över ett år(!!!) sen jag bodde där "på riktigt"...
Trodde väl att jag skulle använda frysen till lite mer mat ändå...
Jag skäms inför Moder jords miljö och jag skäms inför min plånka, som kanske legat lite mindre på minus om jag sänkt elförbrukningen liiite tidigare...
Jaja, nu är det goda gjort.
 
Jag sov faktiskt lite därborta igårkväll... annars hade jag inte suttit här nu.
Nej, nu sägs det godnatt härifrån, måste försöka komma upp vid två-tre-ngnstans.
Bye!

/Jeppe - pojken som lekte med isen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0