NATTLEJON och modeguru

Så nära, bara SÅÅÅ (ser du!?) nära!
...var det att jag råkade blogga DAGtid, tidigare idag.
Jo, var på föreläsning i f.m´s och är fortfarande halvtids-sjukad, så när cykeln bringat mig hem vid halvett, satt jag vid datorn lite, men råkade nicka till (egentligen ett rejält mag...ansikts-plask SPLASH ner i tangentbordet) allt som oftast...
Bara att hasa sig till sängen för en välbehövlig eftermiddagslur. Den SATT ska du veta... eller LÅG, närmare beskrivet.

Sen var det bara SÅÅÅ (ser du nu, då!?...) nära att jag bredde (brette? bradde??breddade???...) smör på pepparkakorna, lite tidigare till kaffet (lugnt, kaffet finns kvar, inte sova än).
Jo, inveg alltså julen nu, med mumsiga pepparkakor. Och kände ett visst sug efter mindre torrhet i gommen.
MEN, jag hejdade mig. Smöret fick vara ifred. Ingen grädde på moset där inte.

Helt plötsligt bara... Jeppe spelar modeguru;
Jo, tittade in hos Kenza (länk överflödig, man hittar själv dit... kan ändå inte länka synligt ju...) och fick se ett par fräcka jeans - YTTRE RYMDEN JEANS, tror jag de hette.
I.a.f.; jo, de såg ut som följer:

Otydlig bild (Kenza har bättre).

Jaja, det är i.a.f. stjärnor och månar och så, på dem. På NÄRA håll.
På längre avstånd däremot, eller om man kisar med ögonen, skönjer i.a.f. jag en LEOPARD.
Leopardmönstrat av stjärnor och månar... är jag trött eller är det fräckt...!?
Okej, måste erkänna att här på bilden är de snygga och kan liknas vid en stjärnhimmel...men, va f-n, fantasi!...KISA ögonen...

Visst, jag har kanske bred fantasi, men tänk SNÖ-leopard då, eftersom...ja, du fattar.?.
Eller snö-NATT-leopard (... snö ju är VIT - jaha, allmän kunskap kanske - och brallsen är mer...ja...). ELLER, bara NATT-leopard - i dubbel mening lixom.

Men FINNS det natt-leoparder?
Ingen aning, kanske jag är en, men LEJON då istället, eftersom leopard inte är ett stjärntecken...

Åter ämnet...
...med viss vidareutveckling;
För katten, de borde kanske ta och analysera hur en leopard EGENTLIGEN ser ut, riiiktigt nääära...
Menar, tänk att leoparder - RIKTIGA - kanske smyger runt där i djunglerna med MÅNAR, STJÄRNOR och PLANETER intatuerade i sina pälsar(!!!)...
Smaka på den, Nobelkomittén!

Bye!

/Jeppe - sååå nära (...Nobelpris?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0