Hajmo Bosno, Bosno, Bosno!!!...

HEEEEEEJ!...

Vet, var längesen, men... ja, orkar inte nu...
Är i.a.f. här på en snabbvisit.
Måste ju komma med en gissning så här i Eurovision Song Contest-tider.

Jag sa det redan före semifinalen och jag säger det fortfarande bestämt;
Det blir BLÅ-GUL fest.
DOCK inte för VÅR kära fana.
Sorry, Eric! Du är bra - och vår största chans på länge - men Irland och England stjäl för många röster av dig.

E.S.C. 2012 kommer att gästa Sarajevo.
Denna fakta baseras på det faktum att jag sitter framför tv:n och dricker pivo imorgon, lördag, samtidigt som Dino Merlin bara glider hem segern för Bosnien.
Inget snack.
Fin sång, pigg snubbe, SÖTA flickor och glada människor... och rätt ensam i sin genre - SÅ lyder segerreceptet.
Och för de som känner mig, så är jag ju som vanligt kaxig i min spådom, men kommer att vara mkt ödmjuk i mitt erkännande om jag - mot alla odds - skulle ha fel på min kristallkula...
Innehåller SJÄLVINSIKT gör jag...

Ska jag fatta mig kort, så hade jag även Israel som vinnarkandidat, men den usla kristall-bollen jag råkade slänga ögat på i den förutsägelsen, var nog den där jag köpte på rea på ÖB...
Nåja, det var en finstämd sång, tycker jag.
Annars, förutom Bosnien och Sverige, säger jag Irland och Estland... men det är lite mesigt att gardera sig för mkt, så jag gissar bara på Bosnien.
Jo, klart det finns fler segerkandidater, men det skulle ju vara MEGA-MES-mesigt att rabbla upp halva startfältet...
Att jag tror Bosnien vinner, beror inte enbart på att jag tycker låten är skön - den är kanske inte ens bäst - utan även på att jag inbillar mig att jag vet hur Europa tänker... hmmm...
Måste bara påstå att numret var aningen bättre i den inhemska tävlingen.
Det är ett fel många gör - de ändrar och donar till Europa-finalen. Ofta till det sämre, tyvärr...

Nog för nu.
Tack för besöket, både till MIG och DIG/ER!!!?...
Jag återkommer - någon gång...
TAKE CARE!

/Jeppe - back in business?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0