AMANDAMANDA

Hej!

Längesen och så ja - znam, weiss, yeye know, si si jag veeet!!!...
Nu struntar vi blankt i hur himla kasst jag mår... det gör lixom ingen gladare... förträng förträng!!

Så.
Nu IDOL;
Alltså, så himla DUKTIGA de är.
Hoppas hela världen checkar in svenska Idol - världsklass tycker jag...
Nu i slutet ska egentligen ingen vara ledsen för att ryka, bara så himla hård konkurrens.

Givetvis ska jag gissa resultat (tror alltid jag är så himla gisse-bra).
Topp tre blir Robin, Molly och Amanda F.
Och det är fan - jo FAN - ta mig skandal om inte Amanda F. bara VINNER!!!!!!
Alltså, jag undrar vilken planet hon landade ifrån...??? Så stjärnfödd.
Så stjärnklar direkt och redan bara...
Jag tänker Amanda Jenssen... tänker Linnea... tänker Tove... och mina Sibel-känslor slås aldrig... men A.F. har show varenda gång - hela tiden... perfekt.
Bara bäst.
Sådan SHOW.
Längtar efter att sitta där i dimman på en smoky nattly klubby med en bacardiSPICE på bordet (och i handen) och se Amanda uppträda.
Måste man hugga på något, så kanske lite mer ösiga rörelser, men det säger jag bara för att analysera i förstorings-luppen...

Ja, det var vad jag tror... ska jag säga vad jag VILL?
Okej, hör hur publiken trånar och ber...avslöja Jeppe, avslöja!!...
Trea får väl Moa bli...

Och i finalen;
DUBBEL-AMANDA!!..
För Amanda P. är inte heller född på jorden...
Utomjordiskt SÖT oxå!
Tur att jag inte har utomjordingar i kaffet, för då hade jag tagit henne istället för socker... i.o.f.s. använder jag ju inte socker i kaffet, men ändå.
Man kan inte låta bli att LE när man ser henne.
Vet inte vilken planet hon svävade ner från heller...
Tror nog att A.F. är från någon Star Wars(/Trek)-planet - lite sådär treki-klubbig typ, medan A.P. nog mer härstammar från Avatar-planeten - mer mys-klubb där.
Men det skulle nästan lika bra kunna vara vice versa...
De är så olika, men ändå så lika för att de är så positivt speciella på sitt eget individuella sätt (rimlig mening, va!?)...

Hoppas verkligen båda två når till Malmö... och att jag grejar biljett...
Molly och Moa är oxå välkomna hit till södern. Feminist - javisst! ;)
Tjejerna var överlag klart bättre än grabbarna detta året.
Avslutningsvis bara;
TACK AMANDA och AMANDA!!
SUVERÄNT!
Mycket bra TV!

Jaha, fick man det sagt...
...och detta skrev jag för några dagar sedan och just NU är Idol-fredagen igång och jag måste watcha och klickar därmed iväg detta NU.

/Jeppe - imponerad

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0