Doktor MORAL opererar

Ja, måste bara öppna upp lite och syna i sömmarna...
Melodifestival ikvällas, deltävling 1.
Stannar upp direkt och synar melodi numero 1, Sean den förste Banan – Sean Banan.
Visst, jag har humor och kan le åt Sean eller delar av texten.
Visst 2, jag kan falla för melodin/låten, fast den är billig och förutsägbar... jag är rätt smidig och kan ibland falla för vilket skröfs somhelst - sån är jag.
MEN, jag är innehavare av en stor moralisk motorsåg och är mkt bra på att såga längs fotknölarna.
Här följer delar av texten till "Sean den förste banan":

Tjejer till höger, oh ah,
tjejer till vänster, oh ah,
...
Hemma fanns ingenting,
nu ser jag bara string,
blir glad i min dingding,
här vill jag vara king,
...
kom dinga med dingen,
kom kinga med kingen,
...
Visst, nu är jag petnoga och behöver ju egentligen inte bry mig, men...

ÖVERSÄTTNING:
"...blir glad i min dingding" - milt sagt; blir glad i min snopp eller lite grövre; får jag stånd.

Sedan..."kom dinga med dingen" - milt sagt; kom lek med snoppen grövre; kom onanera...

Säg, har jag fattat språket korrekt, eller...???
Bara glad om jag missuppfattat.
Jaha, det är kanske inte lika farligt när man gömmer snusket i ett "barnspråk" - "dinge-kinge", etc...???
Nej, det är kanske t.o.m. värre
Just för att det är ett språk riktat barn/ungdomar.
Menar, är det lämpligt att barn eller unga flickor lär sig att någon får stånd av string-rumpor eller att de ska leka med snoppen åt någon!!!???...

Jag kan tycka det är okej språkbruk vid snapsvisor eller andra sånger på fest exempelvis och med glimt i ögat, där det förstås att man inte ser negativt på kvinnan...
Men ÄR DET ETT SPRÅK ATT ANVÄNDA där man vet att det finns många yngre tittare?...
Där man vet att de unga är någonstans i början av sin sexualitet (märkväl SIN, för att du inte ska missuppfatta och tro att jag sätter likhetstecken mellan detta och VUXENsexualitet.) och någonstans i början av sitt normbildande, sin kvinnosyn och mansyn...(med mansynen här kan ju menas att tjejer kanske inte ska lära sig att alla män gillar string och vill ha "tillgängliga" kvinnor... ELLER att killar ska tro att man måste bli en sådan som "blir lekt med"...).
Okej, vissa schablonbilder kanske stämmer delvis, eller utifrån ynglingens egen utvekling, men jag tycker det måste finnas PRIVAT-del... varför ska man berätta för andra, bl.a.många unga, om sina egna sexuella tankar???

Kort- och gott-fattat är jag väl ute dels efter jämlikhets/genus/ålders-perspektivet och dels var gränserna går...
Var tog privatlivet vägen - och måste vi utsätta våra medmänniskor för hur jag vill ha det sexuellt, det vill långt ifrån alla veta??
Sen måste det ju finnas lite spänning kvar...
Om nu tjejerna vill dinga med dingen, kanske de inte vill göra det inför varandra... lite mystik får väl sparas...

Visst, jag kanske uttrycker mig "MUMS" om en kvinnas innanlår någon gång, men i så fall gör jag det;
Med KÄRLEK och av kärlek till KVINNAN,
med GLIMTEN i ögat,
utan GENSVARS-TVÅNG,
utan FÖRUTFATTNING om henne,
utan att beskriva i detalj hur jag vill gå tillväga...
...och framförallt VEM jag uttrycker mig framför...

Nu har jag svamlat med ögonlocken nedrullade i över två timmarstid...kostar på att somna-vakna-somna-vakna-somna-etc... så ursäkta om du inte förstår något - vet inte ens om jag gör det själv, imorgon när jag checkar läget... och jag som brukar säga att jag inte kan göra två saker samtidigt (förutom...), men nu är det ju bevisat att jag åtminstone kan skriva och sova samtidigt. BRA!

Jeppe - sssssssssoooooovvveeeeeerrrrrr...

Kommentarer
Postat av: Lollo

HAHAHAH, jag är faktiskt 18år, och när jag hörde den, så tänkte jag inte alls på det du skrev nyss. Men han menade nog som du säger. Jag tänkte mer, dumma snubbe som säger skit bara för att rimma. Skaffa bättre rimord liksom. Haha, känner mig så sjukt dum och barnslig hahaha

2012-02-21 @ 17:00:56
Postat av: Författaren

Äsch, kanske har jag rätt men å andra sidan är nog allt "konstnärligt" upp till varje enskild betraktare och då kan det finnas lika många tolkningar som lyssnare... eller något.

Jag är oftast inte heller vidare snabbtänkt/-kopplad, måste analysera länge ibland för att förstå...

Och barnsliga är ALLA människor mer eller mindre, på olika sätt! :)

Hej.



/Jeppe

2012-02-23 @ 02:08:03
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0