MALMÖ

Hej i natten, den regniga - åtminstone här i Malmölandet.

Ska inte dra negativa saker, som att jag inte har mått så piggelin i det senaste och att jag varit sååå himla SLUUUT (har dock lyckats ta mig genom arbetsdagarna, trots att både barn och pedagoger är ganska mkt förkyldiga, etc...) men i.a.f. är det därför jag inte varit närvarande här i några mängder alls...

Däremot måste jag bara nämna den negativa frågan;
Vad händer i denna stad?...
Som om senaste tidens alla "krim-mord" (som om inte alla mord skulle vara kriminella!???... men, ja jag fattar vad jag menar i.a.f....) inte vore nog...
I fredags hölls en antivåldsmanifestation på Stortorget, för att om möjligt påverka allt negativt och så händer det avskyvärda bara några timmar tidigare och ytterligare bara några kvarter därifrån... På öppen gata blir en kvinna (V.I.F.) knivmördad framför sina två småflickors ögon och själar (←vilka numera antagligen är helt förstörda för all framtid).
Tydligen någon form av vårdnadstvist bakom och vid närmare efterforskningar verkar det som om fubbicken - som borde kastas till lejonen - blivit dömd till fängelse för olaga frihetsberövande av småbarnsmamman, men att han inte börjat avtjäna straffet än eftersom domen överklagats till hovrätten.

Naturlig följdfråga;
Är det så himla vettigt att någon som blivit dömd för ett så pass allvarligt brott, ska få vistas ute bland civiliserade människor i allmänhet och i närheten av den stackars kvinnan i synnerhet!?!?!?... Bra jobbat Sverige... SUCK!...
Fortsätter denna negativa spiral i Malmö, är det väl bara en tidsfråga innan man blir vittne till någon hemskhet... och känner jag mig själv rätt blir det i.s.f. kanske fara på taket, då jag sympatiserar med de goda och i ett sådant läge antagligen inte hade bangat för att ingripa fyskiskt... framförallt om det är en kvinna som drabbas...

Nej, slut nu på hemskheter OCH detta inlägg, snart...
Något POSITIVT om Malmö - förutom allt pos. som finns, men sällan nämns - är ju att det är vår tur nexta weeka - MELODIFESTIVALEN WELCOME, lixom... :)
Ska man bara fixa pengar till biljett, på något sätt... (Hade det varit rimtävling om biljetter, hade jag redan vunnit!)...funderar starkt på att bli LYXPROSTIS (hrmmm...) - för women ööönly, that is...
OM man nu hittar biljett ens... men har alltid tidigare hittat plats i grevinnans tid.
Menar, vem köper biljett direkt när de släpps!?... det är ingen sport!...
Jo, vill ju hemskt gärna till arenan och watcha dem spritt språngandes LIVE, Charlotte och Lisa och Hanna och Söt-Gina, m.m. m.fl. mmmmmm...
...så följ den spännande fortsättningen... ska jag lyckas ta mig dit?
Jag sätter FÖR - tycker om att försöka lösa bergsvåra uppdrag. Någon emot?
Nu har kaffet legat och blivit sliskljummet.
Hej!

/Jeppe - med "PRESS" i hatt-bandet på lördag - eller är den för gammal...?...

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Tack för detta inlägg. Jag bor faktiskt också i Malmö och vet inte när detta kommer att ta slut. Seriöst, varje gång jag ska ut så är mina föräldar väldigt oroliga och tjatar om att jag ska vara försiktig och komma hem tidigt etc. Då ska vi inte ens prata om att jag inte får gå ut själv efter klockan 21. Jag hatar att det ska behöva bli så, jag avskyr det. Jag kan berätta att jag kommer från en invandrar familj (fast jag är född här) och mina föräldrar lämnade all krig för att leva tryggt. Jag blir så ledsen över det som händer och jag skäms som en idiot. Varför ska allt behöva förstöras varför? Får man inte känna sig trygg i lilla Sverige ens? Vet inte hur länge man ska behöva flytta runt för att känna lite trygghet.. vet inte riktigt.



Om igen, tck för inlägget

2012-02-21 @ 16:51:50
Postat av: Författaren

Jaja, var så lite så, tack själv!

Förstår vad du menar, men samtidigt måste man ha tålamod med föräldrarna och det är ju bra ATT de bryr sig och de är nog oroliga även om man skulle sudda ut senaste tidens hemskheter, för tyvärr händer det ju andra saker oxå, så att säga...

Men tradigt med den extra oron och att det kan kännas som att kriminella fubbickar indirekt ska styra andra människors liv!

Dag som natt, jag är i princip aldrig rädd ute, men nu är man faktiskt lite mer uppmärksam än vanligt.

Trist för er/dina föräldrar och många andra att det blir så - Sverige BORDE vara synonymt med trygghet.



/Jeppe

2012-02-22 @ 01:25:04
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0