Papphammar...?...

JA, varför känner jag mig ofta som en sjabblig Paperhammer???
(...googla om du inte vet - PAPPHAMMAR)
Imorse skulle jag iväg till förskolans temadag.
Hade tänkt cykla dit (c:a 25 min.), men var lite sen (as usual) och likt en vimsig tupp pendlade jag runt i dilemmat;
"Ska-jag-cykla-eller-ta-bussen-eller-någon-slags-kombination???"
Många svåra frågor för en morgontrött och stressad man.
Visste att växlarna på cykeln är fastFRUSNA (ruggig Sibirienkyla idag...) och ligger i ETTAN, vilket innebär att man måste trampa på som en fjåne när farten ökar. Är helt okej kortare sträckor, men inte nu...
Jag tänkte att om jag cyklar - i ETTAN, under STRESS, i KYLAN, i 25 min. - blir jag rätt trött och varm (av cyklandet och stressen) och snuvig = inte roligt att ut-tittad entra en av kvinnor (mestadels) fullpackad sal.

Bussar skulle vara lika med 6:an snabbt och sedan 3:an och sedan 307 meters fotvandring.
Väl nere utanför porten var jag på väg att öppna cykeln, men eftersom 6:an går 150 meter härifrån valde jag att gå dit istället... och springa de sista 50 m. Precis när jag skulle korsa vägen, dönar buss-skrället förbi...
Vänta nästa?...
Nej, hem igen, öppna upp cykeln och cykla iväg - åtminstone till buss 3.
När jag glider iväg i sällskap av ettans växel, får jag se nästa 6:a ratta förbi (kunde jag stått kvar och väntat på den ju... och HUNNIT med 3:an, som jag nu missade...).
Nåväl, pallar inte cykla mer, så parkar bredvid 3:ans hållplats och sedan iväg med nästa buss (tur de går rätt ofta i.a.f.).
Äntligen IVÄG i.a.f...
Ja, det var "bara" det - tre missade bussar... HATTIGT nog för en morgonkvist dock... men jag är ju i.o.f.s. VAN.

Gick smidigt väl på plats sen oxå... tackar jag Gud för - vilket passar bra eftersom det var Pingstkyrkans lokaler...
Det var det!
Nu TRÖTT... g´natt!

/Jeppe - Paperhead

Kommentarer
Postat av: Lollo

HAHAHA, jag är glad att jag har hamnat på din blogg, för får hela tiden ett gott skratt faktiskt.



Du ska iallafall vara glad att du inte behöver ta 5:an. Bussen är ALLTID sen och full med människor. Man kan bokstavligt talat omöjligt ramla, så mycket folk det finns (och då menar jag att man inte håller någonstans). Eller 35:an, puff, jag väntade en gång på bussen i 30 minuter, sedan drog jag hem och bad pappa om skjuts. Läraren frågade varför jag var sen, och jag berättade om jävla bussen, och hon tyckte det var så kul att jag slapp förseningen -.-

Buuuh

2012-02-21 @ 17:05:24
Postat av: Författaren

Låter bra! :) Att göra människor glada är ett av huvudsyftena med livet!

Och goda skratt är bra för hälsan, säger de.

Din missade 35:a; låter precis som MIG, när jag var ung... hrmmm... och som mig NUFÖRTIDEN oxå ibland...kanske...nog...



/Jeppe

2012-02-23 @ 02:26:54
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0