Flytttrötttttt...

Jo, har hjälpt till med en flytt idag och sprungit ner från 6:e våningen ett antal ggr...
Attans, blev faktiskt smått rädd en gång när jag åkte upp.
Jag brukar ju vara säkerheten själv och checka att allt är OK och så, men av ngn anledning (stod väl och kollade mig i spegeln eller något...) såg jag inte efter att allt var INNE s.a.s...
Hissen rörde sig diskret uppåt och helt plötsligt hördes ett mystiskt ljud.
vaknade Jeppe och intog genast kombinerad försvars-/attack-position.
Jag förväntade mig något dreglande alien-monster i ögonvrån...
Efter ivrig ögon-rotation såg jag att det "bara" handlade om ett snöre som fastnat någonstans nere vid golv-dörr-vägg och snöret small nu mitt av efter att ha torterats i den hemska sträckbänken.
MEN, eftersom snöret kämpat emot hissens uppåtstigande, var det nu inte bara snöret som fastnat.
 
HISSEN var oxå fast... och i den JEPPE... och inte bara sådär fastnat, UTAN MELLAN två våningar...
PANIK - en snabb sekund... sedan LUGNT sunt-förnuft-tänk och trycka på 6:an igen, varvid hissen faktiskt började röra sig... HUUUUUU...AH!!!
Det jobbigaste var dock inte det psykiska traumat, utan mer fysiskt - att jag inte stod i någon vidare skön ställning - snarare TRÅNG - med en tjock madrass fastlimmad - som vore den en pilsk Sankt Bernhardshund - över rygg/axlar, med stjälkar och blad petandes i näsa och ansikte och med stols- och bordsben tryckandes i sidan... dessutom påsar i ena handen och stött-hjälp för tavlor med den andra... eller om det var tvärtom...?...
Nåväl, okej om man fastnar lixom, men då vill man ju kunna slå sig ner i någon fåtölj och läsa lite eller titta på konst eller något... absolut inte torteras i någon osund Turning-Torso-ställning!...
Nä, hädanefter ska det packas som om hissen vore ett komplett vardagsrum.
JA!

Och nu är jag ännu tröttare... och inte nog med det - flytten fortsätter om fem timmar!
Dock "bara" med c:a 3 större möbler, PUST!
Härmed inleds flytt-paus-vila-sömn...
Hej!

/Jeppe

Kommentarer
Postat av: lollo

hahahahha herregud, jag ser bilden framför mig. Jag som har fobi för instängda ställen skulle inte ens befinna mig i hissen hahaha. Herregud, jag dör - Av skratt haha

2012-02-21 @ 17:31:11
Postat av: Författaren

Bra. TRAPPOR är bra träning!



/Jeppe

2012-02-25 @ 04:45:26
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0