HEJ DÅ VÅLD!

Ja, det är väl en förhoppning som heter duga.
Syftar givetvis på det eskalerande våldet i mitt kära MALMÖ...
Senaste tiden har det skett typ ett mord i veckan på öppen gata.
Må så vara om de kriminella fimpar sina likasinnade, MEN det får vara i DJUNGELN i så fall...
Inte där det finns folk som VILL leva civiliserat och i frihet.
Senaste åren har det varit rätt mycket bombdåd oxå.
Det är bara en tidsfråga innan (fler?) oskyldiga stryker med.

Kom just på att egentligen syftar jag på manifestationen MOT VÅLD som hölls på Gustav ikväll.
Jag går sällan på maifestationer, men när budskapet är så KLART och UPPENBART är det ingen tvekan - OM jag inte hade haft förhinder, vill säga...
Jaja, tog ställning mot våldet där man kunde skriva på sydsvenskan.se i.a.f. (även om det inte verkar uppdaterat där än...).
Mitt lilla budskap var:

Kan tyvärr inte gå på manifestationen, men skriva under MOT våldet är inte så svårt. Önskar att alla vi som är mot VÅLD oxå står enade i vardagen, så att man har lite backup, när man väl rycker in i ngn situation på stan. Våga ifrågasätta - våga vittna! Ett liv är VÄRT!
FÖR VÅR STAD - MALMÖ
/Jeppe
Låter det något torftigt, så skyller jag på att det var begränsat antal tecken.
Kanske skriver lite mer om detta viktiga ämne någon annan gång - har en del att säga - men bara kanske, då jag inte vill ha för mkt politik här bland sidorna...
Så för nu.
Take care out there!

/Jeppe - högersocialfeministrealist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0