STRESSSTRESSSTRESS!!!

Fnnn alltså...
Aldrig lär man sig.
Jag ska ju sluta STRESSA!
Inte bra för hjärtat och även om det känns i bröstkorgen bara ibland när jag stressar, så har jag hört att värre sjukor kan komma senare i livet... typ, man är stark och klarar det nu, men det kanske sliter ganska rejält på hjärtat, vilket då visar sig senare...
Nu snackar jag inte om småstress, utan om FULLT ÖS medvetslös (ja, inte än då).

För exempel; cyklar till jobb mindre än 5 minutas före jag börjar, när det egentligen tar 10 minuter dit.
Okej, här snackar vi om relativt korta stunder, men desto mer intensiva.
Det är fullt krut. Inga bilar får komma ivägen. Inga fåglar heller...
Motvind? Hemska tanke!
Inte få upp låset på cykeln? NEJNEJNEJ!!!

Eller som idag då; skulle ordna nytt pass. Eftersom jag schabblat mig i form av att gamla passet gått ut - likaså gammalt id-kort - är jag tvungen att ha någon med mig som intygar att det är jag. MAMMA!
Eftersom jag schabblat mig fler gånger, fungerar inte min mobil - obetald räkning(!).
Hade bestämt med Mamma vid en busshållplats.
Jag var sent ute, men kunde inte ringa ju...
Hade sent bestämt mig för att duscha.
Eftersom man blir fotograferad när man ska ha pass, ville jag fixa till skäggstubben oxå...
Sen höll jag på att maila Skatteverket om mina skattepengar... 
USEL PLANERING, kan man kalla det oxå... jag ÄR medveten....

Iaf, kommer ut ur duschen typ tio minuter efter tidpunkten vi skulle ses.
Fattar du stressen, när man inte kan ringa och vet att det kommer att ta minst 10 minuter till innan man kommer iväg bara? Och sen ta sig DIT oxå...
Nu tog det längre tid innan jag kom iväg...
Hittade inte gamla passet (tror inte man behöver det, när det ändå gått ut, men fall i fall...) och hittade inte kläderna och öppna fönster för att vädra fukt och stänga en krånglande dator och svetten bara DRÖP!!!
Alltså, himla tur att min svett är luktfri...
Kunde inte precis ta på mig paltor heller, när jag var helt genomblöt och den psykiska stressen gör ju inte att man svettas mindre precis...
Och hela tiden vet man att Mamma står där och väntar. 
Inte bra för hjärtat...

Nåja, ute till sist.
Från helt varm inomhus till en arg cyklist, iklädd tunn kortärmad skjorta, kämpandes i en kylig motvind utomhus.
Okej att man är viking, men DET kändes inte så friskt... plus det psykiska då, trampa, trampa och inte komma någon vart, vetandes att en trött Mamma väntar och är orolig, eller har åkt hem igen...
Men för en gångs skull var jag lite smart iaf...
Jag stoppade lite papper i öronen (varm dusch - kall motvind).
Slapp väl därmed öroninflammation. Nu får jag "bara" lunginflammation... 
Nä, är väl härdad, så tror jag slipper det oxå, men jag måste nog bli lite mer försiktig med sånt...
Väl framme vid busshållplatsen; Ingen Mamma - SÅKLART.
Cyklade dock omkring i en 40 minuter och letade efter henne och NEJ, kunde ju fortfarande inte RINGA henne. Så går det när man inte sköter sig...
Hem och mailar henne till sist.
Hon var trött och hade åkt hem, såklart.
Jaja, mailade henne ett stort "FÖRLÅT!".

Johopps, vad är då summan av kardemumman?
Jo, brukar alltid säga (för att försöka lära mig!): ÄR DU SEN FRÅN BÖRJAN, BLIR DU ALLTID SEN!
Och det passade ju här oxå, men har kommit på denna oxå;
GÅR(/GÖR) DET(/DU) FEL FRÅN BÖRJAN, BLIR RESTEN OXÅ FEL!
Ta bara exemplet; sent in i duschen - svettas - kan inte ta på kläderna, blir än mer sen...
Eller; betalar inte mobilräkningen - kan inte ringa när man är sen - måste maila någon som kan ringa (vilket oxå gjordes idag, men funkade inte) - tar längre tid - ännu mer sen - drabbar andra personer...

Och vad händer nu?...
Jo, har lovat chefen att skriva en sång till en som går i pension imorgon...
Är sången färdig, Jeppe??
Nej, har i princip bara börjat, typ två rader...
Blir den färdig då???
Ja.
När????
Inatt någon gång... när jag halvsover...
Bra?????
Nej...
Okej, dax sluta här och börja där, kanske...
Bra idé. Hinner jag kanske sova två timmar sen, innan jobbedax.

HEJ!

/Jeppe - nyduschad IGEN!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0