Bara att gratulera!...

Ja, såklart; GRATTIS Loreen! :)

Men faktiskt - tror aldrig det hänt i världshistorien - för en gångs skull emotsåg jag manlig seger, framför kvinnlig dito...
Vad hänt Jeppe!?... STRAAANGE, rent ut sagt...
Visst, Loreen är bra och låten en sådan där lite mystisk (åtminstone utanför refrängen) som jag ju tycker om - och som alla andra inte brukar tycka om, åtminstone förr i tiden... dock tycker jag den blev lite för stor favorit, så stor skillnad till övriga var det inte i kvalitéen...lite väl upphausat faktiskt...
MEN, jag tror säkert Loreen gör ett godkänt jobb för Sverige, det blir en bra placering....

MEN, ser man till helheten borde nog Dannyboy vunnit.
Bra låt med perfekt show... kanske för perfekt...?...
Det som känns synd är att ett sådant nummer med perfekta moves - även från pepparkaksgubbarna med glasyr - och ljus-slinge-glasyr-intrycket inte växer på träd precis, medan Loreens nummer kommer "när som helst", lixom... även om HON ÄR speciell... oxå...

Egentligen tyckte jag Molly (trots att jag inte är glad för ballader - i Eurovision, that is...) ... eller Ulrik, men som show, var ju segraren och runner-up:en bättre...
Synd vi inte kunde skicka FYRA bidrag... tror de kunde placerat sig bra allihopa...

Såhär innan läggedax får jag väl avsluta med programledarbedömning;
I all ära, Helena är duktig och exemplarisk som skådespelerska... och borde nog stanna i den genren...
Sarah är exemplarisk som sångerska... och borde nog stanna där...
Gina-med-G är lite på G. Lite oslipad diamant kanske...
Hon får godkänt och hennes söthet och humor får väga upp de små misstagen - för exempel tycker jag inte att en programledare ska påstå att något är FULT, framförallt inte när man är förebild och en massa barn lyssnar... Tack Danny där, för att du vände på steken och var POSITIV istället... men som sagt oslipad och det är nog inte så lätt där i rampljuset.
Speciellt inte när man är humoristisk, det är en balansgång mellan vad man ska säga och inte... menar, jag gör bort mig på fikarasten på jobb då och då - och där är det knappast några miljoner bedömare... snarare några stycken...

Jaja, måste bara få påstå att mina favoritprogramledare - kanske någonsin - är Petra Mede samt Kristian Luuk, sistnämnda inkl. Björn G. och Nour E.R. som sajdkixx.
Och jag hängde nog inte med i skriverierna 2008, men tydligen var det då Nour blev hack-kyckling, vilket bara visar frågetecken i mina ögon.
Jag tycker hon var BRILJANT!
Slängpuss till Nour! =)

Nu = GODNATT!

/Jeppe - totalt oslipad skribent

Kommentarer
Postat av: Lollo

gud va fint sagt, oslipad diamant. Jag håller faktiskt med. Fast jag tycker Gina får mer än ett godkänd, komigen. Hennes första riktiga jobb som programledare. Ett G+ va det iallafall

2012-03-18 @ 19:44:12
Postat av: Författaren

Hur VISSTE jag att DU skulle ge henne högre betyg, Lollo!...?



/Jeppe

2012-03-20 @ 02:48:13
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0