Timoteij - bäst för mig! =)

Inleder med att erkänna; jag är en usel gissare!
Så är det väl bara...
Måste dock försvara lite;
Rockabilly och Top Cats i all ära - jodå, gillar dem egentligen starkt - men Timoteij borde varit i Globen.
Timoteij är äkta schlager för mig - folk, modernt, tidlöst, förväntansfullt, sensuellt, spännande, sexigt, show, m.m....mmm...
Jag hade hemskt gärna sett vad Europa hade sagt om Timoteij... jag gissar att många tyckt det är exotiskt och svenskt, men det fattar vi inte själva...
Märks det att jag är född i gamla skolan???
Förr i tiden var det vanligt att låten representerade landet, på ett mer tydligt sätt...
Här kan jag väl ha överseende med utveckling och olika musikstilar och så, men jag är faktiskt inte helt främmande för att återinföra regeln att varje land ska sjunga på sitt eget språk...

Och VÄNSTERN har vaknat!?... Nu går det bra med schlager, när Thorsten är med!?...
Annat var det på ABBAs tid!...
Jaja, men av vänsterpartiets siffror att döma, lär det inte räcka så långt för herr Flinck i finalen.
MEN, det är positivt, att Thorsten har hittat sitt forum, han passar mycket bättre som sångare än som kulturnisse... T.ex. visste jag faktiskt inte att han hade ögon, men nu TITTAR han ju på folk. FANTASTISKT!
Plus i kanten.
Han t.o.m. TAR på folk, faktiskt - det har jag sett med egna TV-ögon!
Eller fråga Gina med G. - hon med handflata och fem flinckiga fingrar intatuerade strax sydväst om bikinilinjen, eller om det var innanför, t.o.m.!???...

Jaja, bättre betyg att vara nära kvinnorna väl, än att springa ifrån dem, likt Björn Ranelid...
Det enda onda jag säger om honom... med tillägget att han lever inte som han lär precis, kärlek och kvinnan och så - då hade han ju hyllat och kramat och pussat Sara Li... och kanske t.o.m. tatuerat in en handflata... istället för rusa ifrån henne...
Sen ska väl erkännas att jag inte är rätt människa att prata om att leva som man lär, med huvudsaklig tanke på min predikan om hur viktig SÖMN är... hmmm... hörde vi inte...

Jaja, kanske lika bra att Top Cats vinner finalen nu när de slog ut min favorit...
Måste ju bara gratulera Dynazty oxå, till en bra låt och bra nummer och de hade platsat i finalen i vilket annat land som helst.
Ska jag redan nu komma med en (skräll-)gissning angående vem som vinner på lördag, så
låt mig säga... Molly... eller Ulrik Munther... FAST alla vet att det blir Danny!...
Alltså han har bra show, men låten är egentligen inte sååå stark...
Och tänk fall Lisa överraskar...
Tror nog Loreen eller Molly går bäst i Europa(semi)finalen.
Egentligen är jag inte så glad för ballader, men Mollys låt är så talande och hade den inte varit det, skulle det inte göra något eftersom hon har inlevelsen.
Och rösten behöver jag inte nämna... har alltid sett henne som Carolas efterträdare.
Nog för nu - finns ju en natt att ta hand om oxå... ska vara bra, har jag hört... ;)

/Jeppe - med J.


Kommentarer
Postat av: Cajsa Netjy Gräsberg - bloggdesignnn

Hej!

Fin blogg du har!

Vill du göra ett länkbyte eller bloglovin'byte?

Förlåt om du inte gillar såna frågor..:)

Ha en bra dag, kram!

2012-03-09 @ 08:46:14
URL: http://netjy.se
Postat av: Författaren

Hej!

Tackar!

Jodå, gillar ALLA frågor... dessutom är det GRATIS att fråga.

Har dock inte lärt mig hur sådant fungerar...

Är USEL gällande tekniken.

Bra dag tillbaka! :)



/Jeppe

2012-03-11 @ 05:01:49
URL: http://jeppeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0