Blablabla, bl.a.

Smålustigt med förra inlägget;
Minns att jag satt och klyddade bland de sista raderna - nickade till säkert tiotalet ggr och ögonlocken damp bara ner och ner men jag fortsatte likväl att plinka tangenter... riktigt stabilt, Jeppe!...
Hade faktiskt för mig att jag publicerade.
Drar mig till minnes att jag försökte och försökte men antagligen nådde jag bara till "Spara som utkast" eller "Förhandsgranska"...
Trött har jag varit, men SÅ trött var ett tag sen.
Dock inte vidare underligt med tanke på omkring 3 h´s sömn varje natt den gångna veckan och därtill ett antal glas rött i natten - kan få även den bästa trött som katten.
 
Dricker kultur-depp-fnitter-nostalgi-sömn-känslo-vemod-skribent-dryck även denna natt, men ligger lite efter och fick mig en sömngenomkörare imorse-idag (kan man säga så fast det är natt nu?), så lär inte bli lika trött som senast. Dessutom nalkas toppen på flaskbotten, så stannar snart.
På tal om vinet, så fick jag det i julklapp av en kollega.
Toffifee av den andra.
Snälla de är. Älskar presenter man har nytta av.
Tur att jag lyckades fixa stålar så jag kunde ge dem julklappar, även om jag brukar säga "SÅ VADDÅ DÅ! =)" till någon som inte har något till mig, när jag gett henne något...
 
Jag är lite dubbelmoralisk - när JAG GER anser jag det inte vara viktigt att någon ger mig, men om någon ger mig, är det himla viktigt att jag också GER!...
Jag kan acceptera att någon jag verkligen känner ger, utan att jag ger tillbaka, men om det är någon lite mer gles-kändis, vill jag också GE.
Handlar väl om att ingen ska tro att jag är snål, eftersom jag inte är det... däremot har jag lite resurser ibland, vilket jag inte vill ska misstolkas...
Men de som känner mig vet att jag är givmild om jag kan.
 
Detta är nog det enda jag bryr mig om angående vad folk tycker om mig... allt annat ger jag faktiskt blanka F-N i vad folk anser om mig, eftersom JAG själv vet vad jag är gjord av, vad jag går för och vad som är SANT.
Dessutom ser Gud ALLT!
Så, slut på nattenanalysen.
 
Kan ju avsluta med att hitta ngn rödvins-känslo dajlig musikvideo...
...se vad vi hittar...
UUUPSSSSSS!!!...
Blev verkligen en riktigt DEJLIG (ikke rødvin, men) RØDHVID klassiker...
Härliga frillor, hederliga synthtrummor och eftersom just denna bara poppade upp, var jag säkert småförälskad...
Tillbaka till tidigt 80-tal:
 
 
Jahopp, tack för den knusen, Snapshot! :)
...kanske något att drömma om, nu när sängen väntar mig.
Suss gott!
 
/Jeppe - nostalgisk
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0