MRGNMNNN

Ja, MORGONMANNEN alltså!
Och vaddå då!?
Jo, det är THE goth swar.
 
Och att JAG (jodå, domaren får vara med!) vann priset - som tyvärr endast bestod av äran - var ju ingen högoddsare precis.
Antalet gissare var nämligen ungefär i nivå med snittantalet på mina dagliga unika besökare.
Som dock är aningen högre, bara aningen... ni är nämligen ungefär 3 (TRE!) unika om dagen, i snitt. 
Varav en är JAG.
Alltså är det du och du kvar, typ. Oh ni sista tålamodiga! =)
 
Nåja, morgonmannen heter med andra bokstäver; Jeppe Nyfik...vaken.
Och mer visuellt, ser det ut som nedan:
 
GÅTA
 
V
V
V
 
SVAR
 
Ja, så ser han ut när han är nyvaken och inte klippt sedan strax före jul - JUL, that is, inte juli (!!!!!!).
Nyvaknad ja, tittar jag på bildens TID, ojdå, visar den 14.25.30 o'clock.
Men vafalls, SEMESTER - somnar ju vid morgon 7.
 
Jahupp, ska jag hyggla mig själv, kan jag ju påstå att det är lite likt en klassisk synth-frisyr...
Seriöst sett är jag en fågelskrämma med ett skatbo på hjässan...hur DEN ekvationen nu går ihop...!?...
Skrämma - bo, lixom, stämmer ju inte...förstå?... om halmsnubben inte är USEL på att skrämmas, vill säga...
 
Hursomhelst, en annan natt var det inga skator hemma och då kom en sådan där liten svart "fjäril" - som smyger-flyger in genom öppna fönster om kvällarna - och trodde boet var nåt himla djur-hotell.
Rätt in i kalufsen flög den.
UTAN att presentera sig, ohövligt nog.
Checka in? No CHECK på den oxå.
 
Jag fick agera, ja DÖRRVAKT var ju för sent, så UTKASTARE fick det bli.
Och det är inte världens lättaste jobb, lärde jag mig. Letade efter åbäket ganska länge - fick ju vara rätt lätt på handen, för att inte trassla in djuret ännu längre in - innan jag var säker på att det själv flytt sin kos.
Kanske blev det lilla flygfät skrämt av skatornas revir-odör...? Nädå, skojade bara. Jag skulle aldrig låta dem sprida otrevliga lukter i mitt hår.
 
Ska jag synonyma håret mer, kan jag, sådär bara, flänga ur mig SVINTO
Så, behöver ugnen rengöras? Någon??
Nice price, only for you! Skata på köpet!!
 
Nu när vi ändå är igång, måste jag förtälja att jag - för publikens skull - gjorde mig till lite, däruppe.
Riktigt så "glad" var jag faktiskt inte, som nykläckt ur sängkläderna...
Den riktiga nyvakenminen ska egentligen vara ungefär såhär:
 
 
Lite mer: "Öh, vad hände? Var är jag? Var tog fruntimsen i drömmen vägen? Vem väckte vaddå inte? Är zebran bakom mig snäll... eller STOR? Eller vågar jag nog inte vända mig om, om det är en snöTIGER! Och för katten, VEM håller en kamera i min hand?... Bäst stänga gluggarna och hitta sömnsängen igen!".
Ja, lite mer är ju NYVAKEN på riktigt! Inget himla publikfriande smöööresmile!!
Hejdå!
 
/Jeppe - EN unik
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0