ååååååÅOÅOÅOOOO...SOO-PA!!!

Glömde ju skriva hur det gick i fredagsmorse (förrförra inlägget)...
Blev inte fyra, utan hela två timmars smaskig sömn...


På jobb i tid och kvart över sju var jag ute i solskenet på förskolans gård och sopade undan sand från dörr-området, ner i sandlådan.
Snacka om piggejeppe... brukar inte vara så trimmad i morningen, men va fnnn, solen strålade och barnen som sakta trillade in var oxå på gott humör...
Fick god hjälp av tre pigga 4-åringar; Snigel-mannen, Husse och Lill-Zlatan.
De hade inte det blekaste emot att stå mitt uppe i allt sand-damm.
Tack för det, Televerket!
Finejeppe parerade dock dammet snyggt - vis av många års sand-sopnings-erfarningshetnings - så det till sin höjd nådde början på mina stabila cykel-muskulösa-lår(inte en droppe fett där inte... till skillnad från vad magen har att erbjuda...(nänä, märks väl inte sååå tydligt, men det är kanske tur att man är hyfsat LÅNG och börja springa ska göras så fort ryggen blir bra)...).


På tal om bakfull, vilket jag inte kunde kalla mig i fredax, så höll jag mitt livs bästa sångstund (för alla avdelningar, lika med 6 den gången... STYCKEN!) en gång när jag var riktigt pepprad.

 

På gamla goda tiden, på Ramels väg...

Det var på den tiden vi hade 6-åringarna kvar på förskolan (förskoleklass för dem nu) och jag körde fullt ös, med bl.a. "Vipp på rumpan affären", där jag använde alla attributen, inkl. kalsonger...
En riktig KALSONG CHOCK, HUAH!!!
För barnen.
Hade det varit för er vuxna, hade jag säkert showat de inre ones, nu blev det ett par jag trädde utanpå brallsen... snacka om skriverier i pressen annars, med alla slöjmammor och allt... eller vem vet... kanske blivit nyfikna istället...
Jaja, lugnt med det iaf.
Nåja, den sångstunden var ÖS personifierat och barnen var mkt nöjda och det är ju dem vi arbetar för.
Jahopp, det var fredagen det.
Hej måndag!

 

/Jeppe - på sandlådenivå

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0