AAAAAARRRGHHH!!!...

Just så.
Blir TOKIG.
AAAAAAllllllerrrgiii - ÖGONKLIIIIII...
Näsan har klarat sig hyfsat idag, men mina stackars blå har det jobbigt värre.
Trötta känns de dessutom.
Fast de sovit.
Kanske ska ta medicinen Jeppe!?...
Jo, ok, men jag vet att den inte hjälper alltid ändå... men vi gör ett försök.
 
För övrigt har jag tvättat lite t-shirts och piké(s?) idag.
Närmare bestämt 15 stycken.
Underligt, tycker det bara var några dagar sen jag tvättade...
Iofs, cyklat till Lund några vändor och lite trädgårdsjobb... där blev väl några förbrukade.
Alltså, utöver det brukar jag inte bli så svettluktande och inte heller jättesmutsig, men är jag det minsta osäker på användande-graden på något så ryker plagget rätt i tvättkorgen, så antagligen därför.
 
Jaja, nu är de godluktande iaf och hänger och försöker torka sig.
Den höga tvättställningen blev full, så fick ta några på dubbel-tjock-galgar.
Det är ett hett tips; ta dubbla, eller t.o.m. trippla galgar, så torkar tröjan snabbare.
Enligt mina fysik-kunskaper, beroende på att det blir lite extra luftutrymme mellan tröjväggarna.
Och eftersom denna luft inte är lika våt som tröjtyget, så påverkar luften tyget mot det lite torrare hållet och dessutom skiljer luftlagret (den breeeda galgen) tröjväggarna åt så att varje tröjvägg blir tunnare än två tröjväggar tillsammans, vilket gör att det blir mindre våt materia att torka just där, plus att varje tröjvägg blir luftattackerad från två håll istället för ett håll, vilket då leder till att hela torkningsproceduren går fortare... puh!...
Sedan kan man efterhand ta ur en av galgarna eller vända på galgarna (böjen åt andra hållet alltså), varefter det blir förändring så tillvida att det våta tyg som var närgånget mot själva galgen, nu kan andas frisk luft istället och därmed torka på det stället.
Frågor på det?
 
Så, nu hör jag att tvättmaskinen börjar avsluta.
Dags att forska i blöta handdukar...
Hej!
 
/Jeppe - oleg. torkexpert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0