ÄTA INSEKT

Hmmm... lustigt!
Idag på jobb pratade jag med mina kollegor om ngt jag sett ett par ggr på tv, nämligen att vi på jorden behöver börja äta fler insekter och småkryp för att jordens resurser, eller bla bla bla... ska räcka till för alla människor i framtiden, eller bla bla bla, eller för att jorden inte ska gå under bla bla bla, eller bla bla bla...
 
Insekter är ju inga konstigheter att slafsa i sig, i vissa delar av världen, men vi västerlänningar är nog inte riktigt vana.
Bra, tänkte jag, behövs TRÄNING... 
Nä, tänkte jag inte, men det lät bra...
Iaf, tänkte jag... (kanske inte...) lika bra att börja öva direkt.
Väl på cykelhemfärd gjorde jag slag i sak, gapade och vips var en liten fluga eller något annat insektsföremål inflaxat i munnen/halsen.
SLURP!
 
Alltså lite ljug, jag gjorde det inte med vilje... MEN, jag GJORDE det!...
Har lite svårt med cykelandningen genom näsa så ofta gapar munnen lite på glänt.
Försökte harkla och annat, men djuret var nedSVALT.
Smaskismaski...
Nåja, några snabba cola-slurkar för att eventuellt fräta bort djuret.
Sen när jag kom hem, en konjak...
Och sen ikväll några konjak-cola... inbillar mig att eventuella levande kryp/bakterier inte tål starkare drycker...
 
Ja, nu har jag dragit mitt strå till stacken iaf, när det kommer till att rädda Moder jord.
Imorgon får någon annan göra sitt och träffar du en cyklist med munskydd, så är det storlek hög risk att det är jag...
Hej för nu.
 
/Jeppe - the eater

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0