KALLA - får känslorna att svalla

Alltså, säger bara;

CHARLOTTE KALLA - VILKEN KVINNA!

Som tagen ur urberget.

Som skapt ur en dunderhonungsk vikingasaga.

Som hon KÖR!!!

Som hon GER!!!!

 

Fast jag är sport(läs; framförallt MAAAAAAAAALMÖÖÖ - SVEEEEEERIGEEE - fotbolll - etc....)människa, har jag en tyst överenskommelse med mig själv, att detta inte är en sportblogg...

MEN, undantag är till för att användas...

 

Charlotte KÖR inte bara...

Hon GER inte bara...

Charlotte är inte bara stabil som ett berg... hon är ett DJUR!

Kalla är inte bara viking... hon är en MASKIN!!

En djurisk maskin som vet hur att göra bra TV!...

En solid vikingakvinnna, som vet hur att UNDERHÅLLA!!... =)

Och lika STARK och DJURISK hon är på skidorna, lika ödmjuk, söt, jordnära och intressant, är hon i skorna...

Hon ger ansiktsuttryck som ett litet nyfiket barn och man vill bara KRAAAMA henne.

 

Alltså, trots min gladlynthet för KVINNAN, har det nog aldrig (skulle väl vara i något mycket underligt erotiskt ögonblick isf... men nog inte ens då...) hänt att jag haft så stort behov av att SKRIKA, bara rent, rakt-ut, klart tillfredsställande GLÄDJEVRÅÅÅL... MEN... inte fått ut ett ljud...

Jag var ju på sån god väg att bara VRÅÅÅLA (á la Sveriges-4-4-mål-mot-Tyskland-i-Berlin-vrål) men vad händer...? Bara helt stum!... Ingen kraft alls... Inget segervrål... bara tårar i ögonvrån...

Tror nog det började stocka sig i halsen redan när Charlotte hade plockat några sekunder och man förstod vart det var på väg...

Att ha sådant behov av segerskrik (har ta mig katten fortfarande abstinens...) men bara bli STUM... DÅ har det hänt något STORT...

Det Charlotte Kalla sysslade med i Sotji-OS igår är, ta mig f-n (kolla, svär oxå...) redan en klassiker...

 

http://os.viaplay.se/videos/video/seoname=allt-fran-sverige-magiska-stafettguld.html

 

http://os.viaplay.se/videos/video/ogonblicken-som-blir-till-historia.html

 

Tänker inte analysera sönder stafetten, men att hämta in 26 sekunder på TVÅ åkare (som kan hjälpas åt att dra), på sistasträckan i en stafett och komma ifatt precis lagom, strax före upploppet och sedan ha krafter kvar att ösa förbi dem på upploppet (tror nog hon skulle kämpat sig förbi även om hon fått ytterkurvan i sista sväng!), det är HEROISKT!!!...

...och underbar TV! :)

Att disponera sina egna krafter precis SÅ lagom och tajmat, är GENIALISKT!!!...

Och bara så underhållande...

Charlotte får alltså inte bara BRAGDGULDET - hon får oxå pris i Svenska Hjältar-galan.

Hon får Nobelpris som GENI och hon får en TV-kristall för bästa underhållning.

 

Ovanstående skrev jag i natt (men rödvinet tog ut sin rätt och författaren däckade i soffan) och nu är det söndag och herrarna tog nyligen oxå GULD i stafetten... :)

Dock lite mer kontrollerat än damerna.

Nu tvätta-handdukar-dax.

 

/Jeppe - IMPONERAD

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0