GOTT NYTT ÅR! :)

Vi skriver 2014.

Och inom parentes; (HIMMEL vad tiden går...).

 

Här är jag, vid halvfemsnåret i natten och lyssnar på MTV (som för en gångs skull faktiskt verkligen HAR MUSIK!... nuförtiden är det ju 20% musik och 80% ickemusik, i runda svängar. Annat var det förr, med raka motsatsen... i raka(?) svängar...), pimplar vin och tilltuggar lite småplock á la Bosna - ost-tärningar, sudžuk, gurka, m.m....

 

 

                                  Lite skum stämning, men likväl NATTAMAT.
 

 

Det är väl bara första natten om året, åtminstone JAG sitter uppe och äter MAT såhärdax...?

Förutom när man varit ute och festat ibland såklart - vanlig nattamat... men NU är det lite mer medvetet, typ som att det vore dag... kanske mer GILTIGT, s.a.s....

 

Minns mig tillbax några - läs MÅNGA - år i tiden, när jag var Lundabo och hade nyårat på Chrougen... kom hem... nä, nu minns jag plötsligt en gammal Malmölägenhet... var nog katten Malmöit... eller... minnet...?... men hade festat i Lund iaf...

Jaja, huvudsyftet var härmed menat att jag stekte falukorv vid halvsju, morgontid.

Jodå, tuggade den sen oxå.

Osv...

Och antagligen somnade jag GOTT på soffan direkt efter, mycket troligt med den GAMLA GODA MTV (80 - 20, . I musikens favör!) i ögon-öron-vrån...-rna...

 

 

Här kommer en nyårsförrätt...

 
 
...och en nyårshuvudrätt.  
 Mmmmmmm... GOTT, det där!...

 

 

Och nu hade jag tänkt göra en reflektion av NYÅRSAFTON... men börjar bli lite fylletrött...

SOFFAN frestar... men skillnaden mellan människor och djur är att VI har TÅLAMOD!

Vi faller inte lika lätt, pladask för frestelser... kanske vissa frest... men, NEJ, även DÄR får vi ta och visa djuren att det är skillnad...

Och därmed drop av det ämnet.

 

Nu publicerar jag, annars blir det för tröttigt.

Får ta och ut- och inveckla mer imorgon, kanske...

... och nu är det lite senare, har varit duktig och har bl.a. dukat av bordet och sköljt disken och druckit cola och vatten och slipper därmed huvudvärk när jag vaknar.?.

Suss gott!

 

/Jeppe - garanterat MÄNNISKA... tålamod?... haha...


Kommentarer
Postat av: Jessy

Va med och tävla om att bli VECKANS BLOGG vetja, kram!

Svar: Tackar!... men tävlar aldrig i "V.B."... Kram! :)
Jeppe

2014-01-02 @ 20:26:47
URL: http://www.nattstad.se/jessygunnarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0